Data.ai, в миналото известен като App Annie, публикува проучване на пазара на мобилни приложения в 13 държави. Те установяват, че потребителите на смартфони прекарват все повече време в мобилни приложения. Сега това количество е 4-5 часа на ден.

Въпреки че времето, което хората прекарват ежедневно в мобилни приложения, е различно в отделните страни, жителите на 13 държави прекарват средно повече от 4 часа дневно в тях. Сред тях са жителите на Индонезия, Сингапур, Бразилия, Мексико, Австралия, Индия, Япония, Южна Корея, Канада, Русия, Турция, САЩ и Обединеното кралство. В същото време в Индонезия, Сингапур и Бразилия потребителите прекарват повече от 5 часа на ден в мобилни приложения.

Отбелязва се, че ръстът на времето за използване на мобилни приложения се е забавил в сравнение с второто тримесечие на 2020 г., когато в разгара на пандемията от коронавирус се наблюдаваше бързо нарастване на популярността на мобилните приложения във всички категории. Потребителите по целия свят трябваше да работят и учат от вкъщи, да пазаруват онлайн, да играят повече мобилни игри и да общуват помежду си чрез различни услуги за видеоконференции.

Изглежда, че потребителите в някои страни са запазили навиците, придобити по време на пандемията. Това важи и за времето, прекарано в използване на различни мобилни приложения, което не само не намалява след нормализирането на здравословното състояние, но и продължава да се увеличава. Например през второто тримесечие на 2020 г. жителите на Сингапур прекарват средно по 4,1 часа на ден в мобилни приложения, а през второто тримесечие на 2022 г. този брой ще нарасне до 5,7 часа на ден. В Австралия времето, прекарано в приложения, се е увеличило от 3,6 часа на 4,9 часа между второто тримесечие на 2020 г. и второто тримесечие на 2022 г. И в двата случая увеличението е с 40 процента.

В същото време data.ai публикува класацията си на най-популярните игри и приложения за второто тримесечие. Instagram води по брой изтегляния в световен мащаб, а TikTok - по потребителски разходи. Сред приложенията, които не са свързани с игри, Facebook продължава да води по брой на месечно активните потребители, изпреварвайки WhatsApp, Instagram, Messenger, TikTok, Telegram и други.