"Гугъл" все пак купи "Туитър". И то не все по-губещата потребители система за микроблогинг, а платформата й за разработка на приложения Fabric, съобщиха от двете компании. Засега цената по сделката не се оповестява.
Приложения, създадени на Fabric, са инсталирани на над 2,5 млн. мобилни устройства. Над 580 000 разработчици са използвали платформата в даден момент. Именно в нея са създадени приложения като Crashtylics, което анализира къде е грешката в програмен код, и апликацията, даваща отговори на милиони въпроси Answers.
Fabric ще стане част от Firebase, дивизия на "Гугъл", която предлага подобни услуги, пише 24 часа. С този ход онлайн гигантът цели да стане пълен монополист на пазара, свъзан със смартфони. Тяхната операционна система Android и сега доминира с повече от 2 пъти по-голяма преднина пред iOS на Apple.
Наскоро от "Гугъл" пуснаха и собствен смартфон - Pixel, който според редица анализатори превъзхожда iPhone 7. Още в края на 2016 година имаше слухове, че "Гугъл" ще опита да надцака "Дисни" и да закупи "Туитър", но в последния момент от онлайн гиганта не подадоха оферта.