Предвид факта, че онлайн информацията за новия коронавирус непрекъснато набъбва онлайн, Google увеличава финансирането на отдела за проверка на факти и противодействие на дезинформацията.

Компанията заяви, че планира да отдели допълнителни 6,5 милиона щатски долара делегиран бюджет на отдела за борба с дезинформацията и онлайн проверка на фактите, като основният акцент на отдела в следващите няколко седмици ще бъдат публикациите свързани с COVID-19, написа kaldata.com.

Отделът на Google за борба с дезинформацията работи като премахва от водещите резултати публикации, които изменят частично, представят изопачено информацията или откровено дезинформират обществото, като за да установи компанията дали една публикация отговаря на критерия, тя преминава през проверка от собственият им отдел чрез независими източници. Конкретно в случаите с дезинформация за коронавируса, източниците са световните здравни власти, научни институции и правителствата на засегнатите държави.

Този ход идва след като редица компании затегнаха мерките си за контрол на дезинформацията в своите платформи – Google, Facebook и Amazon са изправени пред сериозни обществени критики, че не правят достатъчно за разпространението на информация от по-реномирани източници и са допуснали дезинформация в онлайн ресурсите си.

От Google също казаха, че ще дават по-голям приоритет на местните публикации от журналисти, здравни организации,  власти и експерти, съобразено с локалните търсения, като целта е да се разберат информационните нужди на хората по целия свят.