Японски учени откриха, че причината за многообразието на различни животи на Земята - рязкото увеличаване на съдържанието на фосфор, има извънземен произход. Професор Кентеро Терада разказа пред РИА Новости за случилото се на планетата преди 800 милиона години и как е свързано с появата на различни видове живи същества.

Първо, учените, използвайки данни от японския лунен спътник Кагуя, открили, че кратери на лунната повърхност са се появили преди 800 милиона години, след като огромни космически фрагменти от голям астероид, се сблъскват с повърхността му за кратък период от време.

Учените смятат, че същото време се е случило по това време на Земята - общо около 40 трилиона тона са прелетели на Луната и Земята преди 800 милиона години. Но ако на Луната това е довело до образуването на кратери, то на Земята, където вече са съществували най-простите форми на живот, то е имало много по-сериозни последици.

"Ако сравним интензивността, с която астероидите са падали на Луната и Земята, тогава на Земята този" астероиден душ " е бил 20 пъти по-силен. През 2017 г. група учени, водени от Кристофър Райнхард, посочиха, че рязко увеличаването на концентрацията на фосфор преди 750-800 милиона години в морето може да стимулира развитието на многообразието на живота на Земята. Знаем качеството и количеството на небесните тела, сблъскващи се със Земята и също е сигурно, че огромно количество фосфор е внесено в океана от извънземно тяло.  Повече от десет пъти по-висока от тази, която по онова време е била в океана. Уверено можем да кажем, че в резултат на морската среда се е променила ", каза професорът.

Според учените, изобилието от небесни тела, които удрят Земята и носят със себе си фосфор, „имало влияние върху биологичната еволюция.