Apple Watch е не просто най-продаваният умен часовник през 2019 г., но засрамва и цялата швейцарска индустрия, показват нови данни за продажбите на Strategy Analytics, цитирани от The Verge.

Според тях, през изминалата година Apple е продала почти 31 милиона часовника, увеличение от 36 процента на годишна база. Швейцарската часовникарска индустрия, която включва марки като Swatch и TAG Heuer, е доставила 21,1 милиона часовника, спад от 13 процента.

Apple не дава данни за продажбите на Watch, но Strategy Analytics събира данни от партньори по продажби на дребно и други. "Аналоговите часовници остават популярни сред по-старите потребители, но младите се насочват към умните часовници", казва Нийл Мостън, изпълнителен директор.

Apple Watch доминира пазара на умни часовници от много години. За първи път продуктът изпревари цялата швейцарска индустрия за едно тримесечие през 2017 г., но 2019 г. е първата цяла година, в която това се случва.