Има ли метеорологична прогноза в Космоса? Може ли да снесе кокошка яйца на МКС? Как празнуват рождените си дни и как МКС оцелява на бомбардировките на космическия боклук? Това бяха част от въпросите, които български деца и ученици зададоха на астронавтите на Международната космическа станция. Те говориха на живо с Тома Песке и Марк Ван де Хей, които са сред шестимата астронавти на станцията, която е в Космоса от пролетта.

Целта на проекта е да се разпали въображението на децата към Космоса. В продължение на месец ученици и студенти от цялата страна изпращаха своите въпроси към НАСА.

„Това е събитие за човечеството“, каза посланикът на САЩ у нас Херо Мустафа при откриване на официалната церемония. Тя обясни, че САЩ и България си сътрудничат в много области като математика, наука и технологии и призова никога да не спираме да гледаме към звездите.

Образователният министър Николай Денков пък коментира, че не само астронавтите са свързани с космоса, но има и много други възможности като науката.

Сред основните изисквания за селекция на въпросите беше да не може отговорът да се открие в Goggle или друг популярен източник. 32-ма са победителите, които са селектирани измежду 203 деца и ученици от 20-членно жури, а финалната селекция е направена от НАСА.