Краят на ерата на пейджъра наближава - поне в Япония. Последният доставчик на пейджинг-услуги в страната обяви в понеделник, че ще прекрати услугата си през следващата година. Tokyo Telemessage, единственият доставчик на услуги за пейджъри, който работи и досега, ще прекрати тази дейност в Токио и три съседни региона през септември 2019 г. Фирмата описва това развитие като "много жалко".
"Пейджърите някога бяха огромен хит, но броят на потребителите вече е намалял до 1500", заяви компанията, подчертавайки, че производството на самите хардуерни устройства е прекратено преди 20 години, предава technews.bg. Пейджърите станаха много популярни през 90-те години. Те бяха много любими на децата в гимназиите заради своите, макар и примитивни, функции за размяна на текстови съобщения. Сред младите хора пейджърът се оказа предпочитан за бърз обмен на работни съобщения, припомня phys.org.
Десетки хора използваха домашните и уличните телефони, за да се обадят и продиктуват съобщение до свой близък или колега, което след това биваше преобразувано в текст и изпратено до пейджъра на съответния човек. Грешките на операторите пък ставаха повод за многобройни шеги и вицове. Мобилните телефони обаче бързо изпратиха пейджърите в историята. И не само тях - под голям натиск са компактните фотокамери, тъй като хората масово използват смартфоните си за снимки и видео, и други устройства като диктофоните, например.
Още от категорията
PlауЅtаtіоn 5 Рrо се задава на хоризонта – ще бъде най-мощната конзола правена някога