Германският автомобилен производител Volkswagen AG ще запази половината от бюджета си за следващите пет години в размер на 150 млрд. евро за електрически автомобили и софтуер, увеличавайки разходите за технологии въпреки риска пандемията от коронавирус да не бъде овладявана дотогава, съобщава Bloomberg, цитиран от Инвестор.
„Трансформацията на компанията и нейните марки, както и стратегическото привеждане в съответствие с основните области на мобилността се прилагат последователно“, заяви председателят на VW Ханс Дитер Пьотч. Членовете на борда на компанията одобриха осигуряването на допълнителните средства на годишната си среща за финансово планиране.
Най-големият автомобилен производител в света по отношение на продажбите се оказа относително устойчив на най-големия индустриален спад след Втората световна война, подкрепен от голямата си експозиция спрямо китайския пазар, където търсенето на автомобили се възстанови от рязкото свиване по-рано тази година. Но нарастващият брой на заразените с коронавирус в Европа и САЩ рискуват да помрачат възстановяването, докато анализаторите гледат с растяща тревога към способността на VW да контролира разходите.
Групата разчита до голяма степен на печалбите от марките луксозни автомобили Porsche и Audi, както и от съвместните предприятия в Китай, за да финансира стремежа си да оспори господството на Tesla Inc при електромобилите. Основната марка за леки автомобили VW, която представлява приблизително половината от глобалните доставки на групата, се върна към печалба през третото тримесечие, но нишовите марки, включително Bentley и Seat, понесоха загуби след девет месеца.
След преодоляване на софтуерните проблеми, които забавиха пускането на електрическия хечбек ID.3 на пазара в Европа тази година, VW ще се насочи към глобалния пазар през 2021 г. със своя кросоувър ID.4. Моделът ще се произвежда в заводите на концерна в Германия и Китай през следващата година и ще се продава в САЩ, където производството на ID.4 ще започне през 2022 г.
Снимка / Блумбърг