Subaru все още е ново име за електромобилите, но това не го спира да разкрива по-амбициозни проекти. Автомобилният производител представи два концептуални EV модела на Автомобилния салон в Токио, включително първата си изцяло електрическа състезателна кола. STI E-RA Concept намеква за предстоящото пистово превозно средство на Subaru с 1073 к.с. обща мощност от четирите си двигателя Yamaha, обширна притискаща сила и задвижване на всички колела, съчетани с "уникална" система за векториране на въртящия момент, която максимизира сцеплението и стабилността.
Докато батерията от 60 kWh е сравнително малка, Subaru е уверен, че E-RA може да процъфтява на пистата. Компанията се надява да зададе време за обиколка на Нюрбургринг от 6 минути и 40 секунди в някакъв момент през 2023 г. Това не е толкова бързо, колкото ID.R на VW (6 минути и 5 секунди), но е солидна преднина пред пътническите автомобили като Model S Plaid на Tesla (7 минути 35 секунди). Компанията планира да тества E-RA на японските състезателни писти по-късно през 2022 г.
Марката също така представи Solterra STI Concept, който, както подсказва името, е по-спортна версия на предстоящия кросоувър. Subaru не коментира промените в долната част на купето, но модернизираната Solterra има спойлер на покрива и отстрани на купето, както и други персонализации, които да сигнализират за амбициите му за производителност.
Каквото и да представлява E-RA за плановете на Subaru за моторни спортове, той също така служи като декларация за намерение. Подобно на състезателния звяр на VW, това показва, че компанията се отнася сериозно към електромобилите и може да произвежда високопроизводителни автомобили в допълнение към обикновените модели. Предизвикателството е да бъдат преведени извлечените уроци от концепции като тази в обикновените превозни средства. Subaru закъснява с електромобилите в сравнение дори с настоящите производители като VW, Mercedes и GM и може да се наложи да се движи бързо, ако иска да се противопостави на усилията за електрификация на своите съперници.
Източник: HICOMM
Още от категорията
Ето кои са най-икономичните коли