![Koenigsegg пусна най-мощния сериен автомобил в света](https://cdn2.trafficnews.bg/2023/07/13/koenigsegg-pusna-nai-moshtniiat-serien-639.jpg)
Koenigsegg представи новата Gemera. Под това име през 2020 г. шведската марка лансира първия си модел с място за четирима души и багаж. Три години по-късно серийната версия е готова – но няколко неща са променени, пише AutoBild.
Освен това Koenigsegg вече предлага и Gemera с V8 битурбо мотора от Jesko – чиято мощност е впечатляваща!
Най-важните факти за Koenigsegg Gemera
➤ Място за четирима души и багажа
➤ Две моторизации
➤ Електромотор в комбинация с 3-цилиндров бензинов двигател (1400 к.с. и 1850 Нм)
➤ Електромотор в комбинация с V8 битурбо (2300 к.с. и 2750 Нм)
➤ До 1000 километра пробег
➤ 50 километра изцяло на ток
➤ Четири отопляеми и вентилирани индивидуални седалки
➤ Осем (!) поставки за чаши, по две на човек
➤ Само 300 бройки
➤ Старт на производството в края на 2024
➤ Първи доставки за клиентите през 2025
С Gemera основателят на компанията Кристиан фон Кьонигсег сбъдна една своя мечта. От 2003 г. той работи върху идеята за комбиниране на динамичните показатели на хиперспортен автомобил с пригодността за всекидневието и удобствата на четириместен автомобил. 20 години по-късно Koenigsegg представя реализацията на тази идея – в лицето на Gemera!
Какво е новото при Koenigsegg Gemera
При откриването на новото „Gripen Atelier“ (част от завода на Koenigsegg в Енгелхолм, Швеция) Кристиан фон Кьонигсег разкри производствената версия на Gemera, по която са направени доста променени в сравнение с прототипа. Въпреки че мега GT-то остава хибрид, различните му двигатели вече са нови.
![](https://autobild.bg/wp-content/uploads/2023/07/koenigsegg-gemera-720x476.jpg)
Вместо с три електромотора автомобилът вече разполага с нов електродвигател с прякора „Dark Matter“. Той е свързан към трансмисията LSTT (съкращението идва от Light Speed Tourbillon Transmission). Тази 9-степенна скоростна кутия беше въведена при Jesko едва след представянето на концептуалната Gemera, а сега вече е адаптирана за четириместния сериен модел. Модулът, в който са обединени трансмисията и електромоторът, е изключително лек и компактен. Това означава, че планираната първоначално 1-степенна скоростна кутия (наречена Koenigsegg Direct Drive) няма да бъде използвана.
3-цилиндров агрегат или битурбо V8?
3-цилиндровият TFG обаче е запазен. Съкращението TFG идва от „Tiny Friendly Giant“ и се използва за означение на бензиновия двигател, разработен от Koenigsegg. TFG генерира цели 600 к.с. и максимален въртящ момент 600 Нм при работен обем само 2 литра. Огромната мощност бива генерирана с помощта на два турбокомпресора. Максималните обороти на трицилиндровия двигател със сух картер са 8500. Въпреки че имплементира сложна технология, този агрегат, монтиран централно, тежи едва 70 килограма и се побира в обикновен куфар за ръчен багаж!
По данни на шведите системната мощност е 1400 к.с., а максималният въртящ момент – 1850 Нм, което е доста под обещаните през 2020 г. 1700 к.с. и 3500 Нм. Но Koenigsegg нямаше да е Koenigsegg, ако разполагаше със скрито асо в ръкава си.
![](https://autobild.bg/wp-content/uploads/2023/07/koenigsegg-gemera-3-720x477.jpg)
А това асо се казва HV8 (Hot V8). Там, където просто нямаше място за V8 поради комбинацията от разположен в средата на каросерията на ДВГ и четири отделни седалки, благодарение на компактния модул, обединяващ LSTT трансмисия и електромотора, вече се отваря достатъчно пространство.
Нареченият HV8 V8 битурбо агрегат на практика е двигателят от Jesko, но с изместени нагоре изпускателни тръби. А какво е мощността? Главозамайваща! Само „осмакът“ генерира 1500 к.с. – т.е. колкото W16 на Bugatti Chiron. В комбинация с електромотора шведите обявяват системна мощност (с гориво E85) от невероятните 2300 к.с. и въртящ момент 2750 Нм – световен рекорд за сериен автомобил!
V8-версията струва $400 000 отгоре
Към момента Koenigsegg не разкрива динамичните показатели. Но за трицилиндровата версия през 2020 г. Koenigsegg обяви ускорение 1,9 секунди от 0 до 100 км/ч и максимална скорост 400 км/ч. Между другото, цената за „ъпгрейда“ с HV8 е малко под 400 000 щатски долара.
![](https://autobild.bg/wp-content/uploads/2023/07/koenigsegg-gemera-4-720x455.jpg)
Титаниева генерация от Akrapovic
На пръв поглед това мега GT изглежда като спортен автомобил. Едва когато бъдат отворени огромните врати, наречени „Katsad“, става ясно, че Gemera е Gran Turismo с място за четирима души. Дизайнът й е впечатляващ и в същото време напомня на този на първия Koenigsegg, прототипа CC от 1996 г.
Отзад най-силно впечатление правят изпускателните тръби, които завършват отляво и отдясно до стъкления капак на двигателя – както при Porsche 918 Spyder или McLaren 600LT. Титаниевата изпускателна система е разработена от Akrapovic.
Стандартни странични огледала вместо камери
В производствената версия Koenigsegg се отказва от някои футуристични детайли. Например, камерите са отстъпили място на конвенционалните странични огледала, тъй като футуристичното решение не може да бъде хомологирано в световен мащаб. Освен това опционалният пакет „Ghost“, включващ по-голям сплитер, антикрило и др., в бъдеще няма да бъде предлаган.
![](https://autobild.bg/wp-content/uploads/2023/07/koenigsegg-gemera-5-720x464.jpg)
Кокпитът на Gemera е типичен за Koenigsegg. При първия си четириместен модел шведите се придържат към заобленото предно стъкло с разположената в средата чистачка (като при състезателна машина). Стъкленият покрив, познат от моделите CC и Agera, е поставен и на мега GT-то. Предните седалки са направени от карбон и тежат само по 17 килограма. Благодарение на интегрираните колани, пътниците отзад ще могат да влизат и излизат лесно. Освен това Koenigsegg обещава, че задните седалки ще бъдат удобни колкото и предните – като и четирите са вентилирани и отопляеми.
Gemera с осем поставки за чаши
Като истинско GT, Gemera предлага много удобства. Сред тях са тризонов автоматичен климатик, два големи тъчскрийна (един отпред и един отзад), осем (!) поставки за чаши, WLAN хотспот и свързаност посредством Apple CarPlay. Воланът с екран в горната част, включващ жироскопичен сензор, ни е познат от Jesko. Освен всичко това Gemera предлага и място за багаж – общо 200 литра. Да, не е като при Octavia комби, но е почти два пъти повече, отколкото в Porsche 911 Turbo. Тази Gemera е истински универсален талант!
Акценти
![Спират за ден движението по централен булевард в Пловдив](https://cdn2.trafficnews.bg/2024/07/26/381_spirat-den-dvizhenieto-po-tsentralen-709.jpg)
Спират за ден движението по централен булевард в Пловдив
![Мощен старт на Hills of Rock – KoЯn смаза публиката с епичния си саунд](https://cdn2.trafficnews.bg/2024/07/26/381_koyan-vzrivi-stsenata-hills-of-rock-931.jpg)
![Зооветеринарният комплекс прибра бедстващото куче, спасено от пловдивчанка](https://cdn2.trafficnews.bg/2024/07/25/381_zooveterinarniia-kompleks-pribra-239.jpg)
![Ромската сватба на паркинг в Пловдив – одобрено културно събитие на район „Централен”](https://cdn2.trafficnews.bg/2024/07/25/381_snoshtnata-romska-svatba-plovdivchast-569.jpg)
![Романтика! Нарисуваха пътя Пловдив- Лилково с червени и жълти сърца](https://cdn2.trafficnews.bg/2024/07/26/381_romantika-narisuvaha-patia-762.jpg)
![Без компенсация?! Пловдивчанка чака часове на летище София, излетя на другия ден](https://cdn2.trafficnews.bg/2024/07/24/381_bez-kompensatsiia-plovdivchanka-chaka-231.jpg)
![Пловдивският инспекторат с изненадваща проверка в Капана, откри нарушения](https://cdn2.trafficnews.bg/2024/07/26/381_plovdivskiiat-inspektorat-iznenadvashta-640.jpg)
![Загиналият доц. Шишков е правил най- красивите зари в Пловдив](https://cdn2.trafficnews.bg/2024/07/26/381_chasove-predi-vzrivovete-dots-shishkov-286.jpg)
![Мъж стреля с пушка в пловдивско село, задържаха го](https://cdn2.trafficnews.bg/2024/07/26/381_mazh-strelia-pushka-plovdivsko-selo-307.jpg)