Един от основните недостатъци на електрическите автомобили е сравнително ограничения пробег с едно зареждане и липсата на достатъчно добре развита инфраструктура за зареждане на батерията. Постепенно ситуацията се подобрява с разработването на нови технологии за батерии и с разширяване на мрежата от зарядни устройства, така че след няколко години картината вероятно ще е напълно различна.

Междувременно Mercedes-Benz се похвали с постижението на своя концептуален електромобил Vision EQXX, който успя да измине над 1000 км с едно зареждане на батерията и в края на пътуването в нея е имало енергия за още километри, пише mobilebulgaria.com. Автомобилът беше показан в началото на годината с обещанието за увеличена автономност и сега компанията доказа на практика своите твърдения.

На 5 април с него е било преминато разстоянието от 1008 км между Зинделфинген, Германия и Касис, Франция с преминаване през Швейцарските Алпи и Северна Италия, което покрива разнообразни реални условия. Компанията посочва, че пътуването е започнало в студени и дъждовни условия и е преминало при нормални скорости, включително продължително движение при 140 км/ч в бързата лента на германска магистрала и почти до максималните пътни скорости на останалите места. Средната скорост за цялото пътуване е била 87.4 км/ч, а автомобилът тежи 1755 кг.

В края на пътуването, което е продължило 12 часа и 2 минути (движението е било 11 часа и 32 минути) и е преминало в температурен диапазон 3-18 градуса, в батерията е имало още 15% енергия, което стига за изминаване на още около 140 км, което според Mercedes-Benz означава консумация от едва 8.7 kWh за 10 км. При актуалните цени за електроенергия в София това струва 2.10 лв при зареждане на дневна тарифа и 1.21 лв при нощна. Впечатляващо.

Както споменахме пътуването е преминало през разнообразни реални условия и е включвало изобилие от терени, включително стръмни планински склонове, а за впечатляващия пробег е помогнала и системата за рекуперация, която регенерира енергия от спирачките. Компанията посочва, че автомобила може да рекуперира при всякакви градиенти и при всяко ползване на спирачките.