- Защо приехте да бъде издигната Вашата кандидатура за кмет на район „Централен“?

 - Искам да благодаря на всички от екипа на „Съюз за Пловдив“, че ми оказаха такова голямо доверие и издигнаха кандидатурата ми за районен кмет на важния за Пловдив район „Централен“. Приех да нося тази отговорност пред всички живеещи в района. Аз и моите колеги от „Съюз за Пловдив“ сме обикаляли с месеци всеки квартал, познавам всяка педя тук. Анализирали сме улица по улица, градинка по градинка. Това е предпоставка за правилно подреждане на приоритетите. Аз живея тук, в район „Централен“, така че всекидневно наблюдавам промените, а те често не са добри.

 - Какви са основните проблеми в „Централен“, за които търсите решения?

 - Безспорно най-тежък е проблемът с паркирането в центъра на града. Районът е гъсто населен и силно застроен. Бутат се стари къщи и на тяхно място се вдигат големи кооперации, към които не са предвидени места за паркиране и гаражи. Това още повече влошава положението с липсата на места за паркиране. Още повече, че тук няма достатъчно свободни общински площи за изграждане на буферни паркинги. И малкото подобни терени бяха продадени през последните 4 години, за съжаление. Все пак може да се използват по-рационално съществуващите възможности. На улиците „Филип Македонски“ и „Велико Търново“ от двете страни на Цар Симеоновата градина, например, могат да се изградят „джобове“, с което паркоместата ще се увеличат с 40%. Друга подобна възможност дава големият терен зад блока на бул. „6 септември“ 215. В момента е пустеещ и силно запрашен, а може да се превърне в паркинг. Пред блока на номер 71 по ул. „Кап. Райчо“ има терен, върху който няма нито зелена площ, нито детска площадка и е като разоран. А може да послужи за създаване поне на 30 паркоместа. Въобще паркирането създава огромно напрежение и недоволство в район „Централен“, а тук спират хора от цял Пловдив и не само от нашия град.

 А решения има и ние сме ги подготвили. Пловдивчани плащат най-високия данък МПС, а дупките по малките вътрешноквартални улички са станали цели кратери. 70% от тротоарите са или разбити или надигнати. Трудноподвижни хора и майки с колички са затруднени въобще да ходят по тях. Препятствия създават и многобройните автомобили, спрели уж за малко по тротоарите.

 - В „Централен“ има уникални и емблематични за града места – тепетата, Старинен Пловдив, много археологически обекти. Имате ли визия за тях?

 - Тепетата категорично трябва да бъдат първо добре осветени, после допълнително озеленени и всекидневно поддържани. Скоро се качвах на Младежкия хълм - изглеждаше толкова занемарен. Беше мръсно, запуснато, кофите за смет преливаха. Служителите на общинската фирма „Чистота“ изобщо не се качват нагоре по хълма. Незавидно е положението и в Стария град. Там ще се изисква много работа по цялостната инфраструктура, но и много строг контрол при поддържането на улиците и сградите.

  - Какви действия планирате за по-успешното осигуряване на обществения ред?

 - Приоритет е изграждане на видеонаблюдение на възлови места. Такова място е една от черните дупки на района -  Централна гара. Живеещите там се чувстват забравени от общината. Заради проституиращите и сутеньорите край гарата те са принудени сами да взимат мерки, за да не се влиза в имотите им. Вдигат телени огради и то с бодлива тел, като в концлагер, за да се предпазват. Това е неприемливо - в 21 век да живеем като концлагеристи. Модерното решение е работещо видеонаблюдение, патрулиращи служители на „Общинска охрана“, бърза реакция. Много граждани се оплакват, че общинските охранители често не реагират при вандалски прояви, при ситуации, нарушаващи добрите нрави и обществения ред. Което е недопустимо и говори, че върху звеното не се осъществява добър контрол.

 - Какво предвиждате за най-малките жители на „Централен“?

 - Изумен съм, че в центъра на града има детски площадки, на които тревата е оставена толкова да израсте, че скрива от погледа играещи двугодишни деца. В периферните места на района е още по-трагично. Хората ни казват „направете нещо, пълно е със змии“. Много често гражданите се оплакват, че автомобилите се паркират върху зелените площи и ги унищожават.

 Недостигът на места особено в детските ясли е огромен, а същевременно мнозинството в Общинския съвет пусна за продажба сградата на бившата ТЕЛК, в която преди години се е помещавала детска градина. На бул. „Цар Борис III Обединител” 145-147 в стария блок има два филиала на ЦДГ“Каменица“ с двор за игра не повече от 20 кв.м. вътре с четири пейки и един мръсен пясъчник. Не може да живеем в 21 век и да възпитаваме децата в тези мизерни условия. Храната в детските заведения е от най-евтините продукти, а не от най-качествените. Детските съоръжения в голям процент не отговорят на никакви условия по Наредба 1 за безопасността на площадките за игра. „Съюз за Пловдив“ ще сложи край на всичко това чрез една подробна програма за поетапна промяна.

  - Как ще отворите кметството към гражданите?

 - Ще управляваме „очи в очи“ с всеки човек. Аз ще имам всеки ден приемни часове. Ще държа и колегите от администрацията също да бъдат сред хората. Ще сложа край на кабинетната политика, на кабинетното управление. Само живият контакт, всекидневните срещи дават пълна информация за нуждите на хората. Показват как се възприема едно или друго решение на администрацията. Така по-бързо се решават възникващите въпроси и проблеми. Районният кмет има достатъчно възможности да помага на хората в своя район. Трябва само да има желание, каквото ние в „Съюз за Пловдив“ несъмнено имаме.

 - Какви хора смятате, че ще ви подкрепят?

 - От срещите ни досега виждам, че ни подкрепят и по-млади, и по-възрастни пловдивчани. По-младите виждат в нас свои връстници, които са решили да останат в Пловдив, за да работят за родния си град. Аз самият съм имал възможност да замина за чужбина, но си казах, че искам да остана да живея и да се развивам тук, в Пловдив. По-възрастните граждани се възхищават на това, че сме борбени и енергични. Възлагат големи надежди на нас, че сме различните, отговорните, можещите. Това много ни задължава всички нас и няма да направим и крачка назад от позициите си. 

 Още новини четете ТУК

TrafficNews.bg