За нова практика в големи търговски вериги съобщи читател на Trafficnews. Мъжът разказа, че тъща му е искала да закупи зехтин от верига магазини Кауфланд, като въпросната бутилка, която е взела била над етикет за зехтин с намалена цена 14.99 лв.
Тези зехтини с намалена цена са били изчерпани, като на тяхно място били поставени цял кашон с бутилки зехтин, които са на друга по-висока цена - 27.99 лева за брой. Това обаче жената го е разбрала в момента, в който е видяла касовия бон, тъй като сметката и се сторила по-висока.
„На 6 март сутринта моята тъща, която е бежанец от Украйна, пребиваваща в България с документ за временна закрила, закупува от магазин Кауфланд една бутилка зехтин и други продукти. Въпросната бутилка е била над етикет за зехтин с намалена цена 14.99 лв. Тези зехтини с намалена цена са били изчерпани и неправилно на тяхно място някой е поставил цял кашон с бутилки зехтин, които са на друга, по-висока цена 27.99 лева. Моята тъща се е заблудила, че ще закупи зехтин с намалената цена, поради това, че цял кашон бутилки са стояли на неправилното място, над неправилния етикет. Тъща ми преминава касовата зона, заплащайки по-висока сума от очакваното”, разказа той.
Веднага след това жената отива към щанда "Информация" и въпреки, че не владее добре български, предимно с руски думи се опитва да обясни, че е била подведена и иска да върне зехтина.
„Отговорили са и, че няма да може да го върне и няма да може да си получи парите за него обратно. Служителката от „Информация” е изпратила на мястото своя колежка, която да прегледа етикетите. Тази колежка е казала, че няма никакъв проблем и няма зехтини на неправилното място. Моята тъща влиза отново в магазина да погледне етикетите и вижда, че кашонът с по-скъпи зехтини е изчезнал от неправилното място”, допълва мъжът.
След това жената се е прибрала у дома силно притеснена и е разказала на зет си какво се е случило.
„Аз веднага я закарах до същия магазин с колата си, за да чуя обяснението на служителите. Служителката от „Информация”, каза че от 1 февруари в Кауфланд има ново правило, съгласно което, не могат да се връщат хранителни стоки освен ако няма някакъв проблем с тяхното качество, или ако няма сгрешени етикети. Казаха, че случаят на тъща ми не попада в двете категории и не може да върне по-скъпия зехтин”, сподели още той, като заяви, че е помолил за разговор и с управител на магазина.
„Управителят дойде след няколко минути и разговаряхме, той ми каза същите неща. Обясних му, че е била подведена и заблудена, поради стока стояща над неправилен етикет. Което се и потвърждава от факта, че съвсем веднага след закупуването на стоките, тъща ми е отишла на информация, като разбира, че е платила повече пари от очакваното”, добавя той.
Няколко пъти, управителят им е казал, че няма да приеме връщане на бутилката зехтин, и няма да и върне парите.
„Той също ни заведе до зехтините, където вече нямаше нередности с етикетите. Също каза че ще прегледа записите от камерите им. След няколко минути каза, че в магазина няма камери, които да са насочени към мястото и да показват какво се е случило. И така, той няма причина да повярва на тъща ми, че не лъже и няма да и върне парите”, разказва мъжът.
Смята новата практика за забрана за връщане на хранителни стоки за абсурдна и споделя, че според него трябва да се забрани.
„Правилото на Кауфланд да не приемат връщане на хранителни стоки, трябва да се забрани. То е несправедливо и ощетява българските потребители и то най-вече възрастни, пенсионери, хора в неравностойно положение, които вярват на етикетите и на положението на стоките, а не са научени добре да сравняват цифри от баркодове и имена на стоки. Смятам, че това трябва да бъде забранена търговска практика. Щом няма камери на въпросното място, той прие, че тя няма доказателства за правотата си и е автоматично виновна и лъжеща. А тя няма как да защити себе си”, завършва мъжът.
Още от категорията
Виж всички
Пловдивчани недоволни от неасфалтиран участък след авария, от ВиК уверяват за скорошно възстановяване
Репатрираха излезли от употреба автомобили в „Северен"