За нова практика в големи търговски вериги съобщи читател на Trafficnews. Мъжът разказа, че тъща му е искала да закупи зехтин от верига магазини Кауфланд, като въпросната бутилка, която е взела била над етикет за зехтин с намалена цена 14.99 лв.
Тези зехтини с намалена цена са били изчерпани, като на тяхно място били поставени цял кашон с бутилки зехтин, които са на друга по-висока цена - 27.99 лева за брой. Това обаче жената го е разбрала в момента, в който е видяла касовия бон, тъй като сметката и се сторила по-висока.
„На 6 март сутринта моята тъща, която е бежанец от Украйна, пребиваваща в България с документ за временна закрила, закупува от магазин Кауфланд една бутилка зехтин и други продукти. Въпросната бутилка е била над етикет за зехтин с намалена цена 14.99 лв. Тези зехтини с намалена цена са били изчерпани и неправилно на тяхно място някой е поставил цял кашон с бутилки зехтин, които са на друга, по-висока цена 27.99 лева. Моята тъща се е заблудила, че ще закупи зехтин с намалената цена, поради това, че цял кашон бутилки са стояли на неправилното място, над неправилния етикет. Тъща ми преминава касовата зона, заплащайки по-висока сума от очакваното”, разказа той.
Веднага след това жената отива към щанда "Информация" и въпреки, че не владее добре български, предимно с руски думи се опитва да обясни, че е била подведена и иска да върне зехтина.
„Отговорили са и, че няма да може да го върне и няма да може да си получи парите за него обратно. Служителката от „Информация” е изпратила на мястото своя колежка, която да прегледа етикетите. Тази колежка е казала, че няма никакъв проблем и няма зехтини на неправилното място. Моята тъща влиза отново в магазина да погледне етикетите и вижда, че кашонът с по-скъпи зехтини е изчезнал от неправилното място”, допълва мъжът.
След това жената се е прибрала у дома силно притеснена и е разказала на зет си какво се е случило.
„Аз веднага я закарах до същия магазин с колата си, за да чуя обяснението на служителите. Служителката от „Информация”, каза че от 1 февруари в Кауфланд има ново правило, съгласно което, не могат да се връщат хранителни стоки освен ако няма някакъв проблем с тяхното качество, или ако няма сгрешени етикети. Казаха, че случаят на тъща ми не попада в двете категории и не може да върне по-скъпия зехтин”, сподели още той, като заяви, че е помолил за разговор и с управител на магазина.
„Управителят дойде след няколко минути и разговаряхме, той ми каза същите неща. Обясних му, че е била подведена и заблудена, поради стока стояща над неправилен етикет. Което се и потвърждава от факта, че съвсем веднага след закупуването на стоките, тъща ми е отишла на информация, като разбира, че е платила повече пари от очакваното”, добавя той.
Няколко пъти, управителят им е казал, че няма да приеме връщане на бутилката зехтин, и няма да и върне парите.
„Той също ни заведе до зехтините, където вече нямаше нередности с етикетите. Също каза че ще прегледа записите от камерите им. След няколко минути каза, че в магазина няма камери, които да са насочени към мястото и да показват какво се е случило. И така, той няма причина да повярва на тъща ми, че не лъже и няма да и върне парите”, разказва мъжът.
Смята новата практика за забрана за връщане на хранителни стоки за абсурдна и споделя, че според него трябва да се забрани.
„Правилото на Кауфланд да не приемат връщане на хранителни стоки, трябва да се забрани. То е несправедливо и ощетява българските потребители и то най-вече възрастни, пенсионери, хора в неравностойно положение, които вярват на етикетите и на положението на стоките, а не са научени добре да сравняват цифри от баркодове и имена на стоки. Смятам, че това трябва да бъде забранена търговска практика. Щом няма камери на въпросното място, той прие, че тя няма доказателства за правотата си и е автоматично виновна и лъжеща. А тя няма как да защити себе си”, завършва мъжът.