„Меритранс 2017“ ЕООД поема линия №37 от градския транспорт, съобщиха от ОП „Организация и контрол на транспорта“. Досега тя се обслужваше от „Хеброс бус”, като собственикът на фирмата Веселин Дошков е дал разрешение тя да се поеме от друг превозвач от 1 септември.
Линия 37 е една от трите с най-отчайващи показатели що се касае до изпълнение на курсовете. Другите две отново са на „Хеброс бус” – 29 и 99. Тяхното изпълнение е между 40% и 60% Въпреки това Община Пловдив прекрати договора от 2016 година, заради неизпълнение по линия 116. Той беше най-евтини за Община Пловдив, а сега ще се даде временна мярка с условията от договора от 2018 година, където са 29 и 99.
От пресцентъра на Община Пловдив пишат, че след дадения ултиматум от юли, в договора от 2018-а една от фирмите отстрани нередностите по четири основни автобусни линии, пусна в експлоатация работещи климатици и значително повиши изпълнението на курсовете, като достигна нива от над 85 % от плановия пробег.
„За да не бъде прекратен договора от 2018 г. с транспортните фирми, голяма част от които изпълняват стриктно задълженията си, бе подписано споразумение помежду им. В него те се договориха от 01. 09. 2024 г. „Меритранс 2017“ ЕООД да поеме линия № 37 на „Хеброс бус“ АД”, пише още в прессъобщението.
TrafficNews научи още, че другите превозвачи ще „трансферират” шофьори при „Хеброс бус”, за да може да изпълнява курсовете си по двете останали линии. Засега при Дошков ще отидат четири шофьора от другите фирми.
Всички сложни прехвърляния, писмени и устни договорки се правят с една цел – Веселин Дошков да остане в градския транспорт на Пловдив. Все повече са подозренията, че зам.-кмета Савина Петкова защитава интересите на превозвача, което обаче е за сметка на обществения интерес.
Ако в следващия месец Веселин Дошков не вдигне изпълнението си над 85%, то Петкова вече няма да има аргументи да пази ветерана в обществения транспорт.
Още от категорията
Атанас Кунчев: Догодина район „Южен” ще е съвсем различен - с нови пътища, паркове и паркинги