По-високи стипендии ще получават студентите при провеждане на студентска практика. Това реши правителството, като прие промяна на постановлението за условията и реда за предоставяне на стипендии на студентите, докторантите и специализантите от държавните висши училища и научните организации, съобщи пресслужбата на Министерския съвет.

Размерът на стипендията при студентска практика се определя по часова ставка. С приетото решение тя се увеличава от 2,50 лева на час на 4,50 лева на час, което е повишение с 80 процента. 

Измененията дават възможност стипендия да се предоставя и на студентите, които се включат в апробиране на дуалното обучение във висшето образование. Нейният размер също ще е 4,50 лева на час. В последните години дуалното обучение намери успешна реализация в училищното образование, след като беше апробирано по време на изпълнението на проекти, финансирани с европейски средства. Този успешен модел на обучение следва да бъде надграден, като се даде възможност за прилагането му и във висшето образование, отбелязват от правителството.

С днешното решение се актуализира и размерът на присъщите при провеждането на една студентска практика разходи. Той се увеличава от 320 лева на 577 лева, като в тази сума се включват разходите за възнаграждение за академичния наставник на студента и за неговия ментор, за застраховка на студента за времето на практиката, за пътни разходи и други. Размерът на присъщите разходи за апробиране на дуално обучение на студенти се определя на 922 лв.

С 65% се увеличава коефициентът за финансиране на обучението на студентите по педагогически специалности. Това ще позволи да се насочат повече средства за практическа подготовка на бъдещите учители, които ще прекарват повече време в базовите училища и ще получат по-голяма подкрепа от учители наставници. Това съобщи служебният министър на образованието и науката проф. Галин Цоков при откриването на конференцията "Развитие на уменията в България", на която Организацията за икономическо сътрудничество развитие (ОИСР) представи доклада за страната ни, изготвен по проекта "Техническа подкрепа за стратегия за уменията в България".

Тази година по проект на Министерството на образованието и науката за първи път се въвежда дуално обучение във висшето образование. "Това ще даде възможност на студентите да получат по-компетентностно ориентирано образование за изграждане на умения за съответното работно място - фирма, организация, училище, за да могат те да станат добри специалисти още с влизането на пазара на труда. Това ще даде стратегическо предимство на нашето висше образование", каза тогава министър Цоков.