Причината за смъртта на полицейския шеф Пламен Петков са тежки травми, причинени от автомобила. Зам. началникът на Шесто РПУ загина при автомобилна катастрофа в сряда вечерта, след като автомобилът му "Фолксваген Пасат" излетя от виадукта на Скобелева майка и падна в дере. При падането , Петков който е бил без колан, е излетял от автомобила, а тялото му се озовало под тон ламарина. 

Взети са му кръвни проби, предстои и хистологична експертиза, която да установи състоянието на загиналия към момента на катастрофата. 

Продължава досъдебното производство по случая. Както TrafficNews съобщи  мантинелата, през която е излетял пасатът, е била компрометирана още преди три седмици. Там е имало сходно пътно произшествие, при което водачът е смачкал предпазната ламарина и излетял от шосето. След това обаче тя не е била възстановена. Катастрофата е станала на 7 септември. 

Чия е вината за тази немарливост, която за която вероятно бе платено с човешки живот?

Въпросният участък е част от Републиканската пътна мрежа, но поддръжката му е повече от сложна заради двустранни и тристранни договори между звената в държавата и общинска администрация.

От АПИ обясниха, че за пътния участък от път І-8 "Пазарджик-Пловдив" от км221+140 до км 230+900 , обхващащ урбанизираната територия на  Пловдив, включително ПВ "Скобелева майка" , на основание на Закона за пътищата е сключен Споразумителен протокол от ОПУ- Пловдив с община Пловдив за съвместно финансиране и поддържане на РПМ в чертите на града от 16.10.2019г. със срок до 31.12.2020г.

Съгласно същия, организирането и финансирането на дейностите по поддържането на път І-8 и пътните връзки на възела, са задължение на общината.

На практика отговорността е размита между две звена –едното от „Организация и контрол на транспорта” към зам.-кмета Тодор Чонов, а другото е „Строителство и инвестиции” към зам.-кмета Пламен Райчев. Оказва се, че и двете институции не са могли да направят нищо по въпроса, защото са в процедури… по ЗОП. С други думи в момента нито едната дирекция, нито другата може да ремонтира мантинелата, защото няма избран изпълнител за въпросните дейности.

Шефът на ОКТ Пламен Вълков коментира, че при повредени мантинели и всякакъв тип  увреждане на пътната сигнализация от КАТ в следствие на ПТП изпращат писма. За въпросния участък подобно писмо те не са получили и макар да се правят обходи, те не са знаели за повредената мантинела.  Те не могат и да възложат на фирма да оправи мантинелата, защото няма такава. Обществената поръчка за 541 хил. лева за полагане на хоризонтална пътна маркировка по уличната мрежа  и поставяне на нова и ремонт на съществуващата вертикална пътна сигнализация по уличната мрежа е пусната на 19 август, а все още не е приключила. От ОКТ ще видят друго бюджетно звено, което би могло да извърши ремонта по спешност.