Разширението на Пловдив в южна и западна посока е модел, който се следва в последните години. Атрактивните имоти в „Западен” и „Южен” доведоха да огромен ръст на цените им, а цели зони вече са презастроени макар без адекватна съпътстващата инфраструктура.
В новия ОУП на Пловдив „последните” апетитни зони на юг – местностите „Терзиите”, „Гудужците” и около бул. „Коматевско шосе” и самото Коматево са „заключени”. В момента там не може да се смени отрежда на имот, докато не бъде изработен ПУП за цялата зона – къде ще има улици, училища, детски градини, паркове и обслужващи зони. Целта е новият луксозен квартал на Пловдив да не бъде изпуснат по подобие на Остромила и Беломорски.
Поради тези обстоятелства инвеститорите насочват своето внимание в друга слабозастроена зона на Пловдив – тази около езиковите гимназии и новата сграда на ПУ „Паисий Хилендарски”.
TrafficNews неведнъж е писал за възможното развитие на зоната особено между река Марица и бул. „Пазарджишко шосе”. Там вече има изграден голям жилищен комплекс, като се строят и други в съседство.
Ново инвестиционно намерение обаче показва, че и от другата страна на булеварда също в бъдеще ще бъде застроено с жилища. В РИОСВ и Община Пловдив е постъпило уведомление от „ХМЦ” АД за изграждането на комплекс върху 40 дка в местността „Между Голямоконарско и Пазарджишко шосе”. Той се намира непосредствено зад „Практис” и „Техномаркет”, а от източната му страна са общежитията и новата сграда на ПУ „Паисий Хилендарски”.
Към днешна дата отреждането на имота е за оранжерии, но според изменения Общ устройствен план той попада в две зони – ЖС и СМФ1. Инвестиционното намерение е за Жилищно и обществено застрояване, спорт и озеленяване.
Предвижда се имотът да бъде разделен на 5 отделни УПИ-та. Едното ще е за спорт и озеленяване, а другите четири за жилищно строителство. Видно от намерението единият от жилищните имоти ще има по-ниско строителство – до 15 метра, но по-интензивно застрояване – до 70%. Другите три УПИ-та ще бъдат до 25 метра застрояване и 50% интензивност на застрояването на имота. Озеленяването трябва да е 30%.
За транспортното обслужване на дейностите в имота се предвижда изграждане на обслужваща улична мрежа, съобразно действащия подробен устройствен план на зоната.
Още от категорията
Новият светофар на ул. "Царевец" свети във всички цветове, създаде хаос сред шофьорите