Разширението на Пловдив в южна и западна посока е модел, който се следва в последните години. Атрактивните имоти в „Западен” и „Южен” доведоха да огромен ръст на цените им, а цели зони вече са презастроени макар без адекватна съпътстващата инфраструктура.
В новия ОУП на Пловдив „последните” апетитни зони на юг – местностите „Терзиите”, „Гудужците” и около бул. „Коматевско шосе” и самото Коматево са „заключени”. В момента там не може да се смени отрежда на имот, докато не бъде изработен ПУП за цялата зона – къде ще има улици, училища, детски градини, паркове и обслужващи зони. Целта е новият луксозен квартал на Пловдив да не бъде изпуснат по подобие на Остромила и Беломорски.
Поради тези обстоятелства инвеститорите насочват своето внимание в друга слабозастроена зона на Пловдив – тази около езиковите гимназии и новата сграда на ПУ „Паисий Хилендарски”.
TrafficNews неведнъж е писал за възможното развитие на зоната особено между река Марица и бул. „Пазарджишко шосе”. Там вече има изграден голям жилищен комплекс, като се строят и други в съседство.
Ново инвестиционно намерение обаче показва, че и от другата страна на булеварда също в бъдеще ще бъде застроено с жилища. В РИОСВ и Община Пловдив е постъпило уведомление от „ХМЦ” АД за изграждането на комплекс върху 40 дка в местността „Между Голямоконарско и Пазарджишко шосе”. Той се намира непосредствено зад „Практис” и „Техномаркет”, а от източната му страна са общежитията и новата сграда на ПУ „Паисий Хилендарски”.
Към днешна дата отреждането на имота е за оранжерии, но според изменения Общ устройствен план той попада в две зони – ЖС и СМФ1. Инвестиционното намерение е за Жилищно и обществено застрояване, спорт и озеленяване.
Предвижда се имотът да бъде разделен на 5 отделни УПИ-та. Едното ще е за спорт и озеленяване, а другите четири за жилищно строителство. Видно от намерението единият от жилищните имоти ще има по-ниско строителство – до 15 метра, но по-интензивно застрояване – до 70%. Другите три УПИ-та ще бъдат до 25 метра застрояване и 50% интензивност на застрояването на имота. Озеленяването трябва да е 30%.
За транспортното обслужване на дейностите в имота се предвижда изграждане на обслужваща улична мрежа, съобразно действащия подробен устройствен план на зоната.
Още от категорията
„Трите мъдри маймуни” по пловдивски: Как се изгарят незаконно отпадъци, а никой ни чул, ни видял