„Пловдив не е на 6-то място по задръствания в града категорично. Класацията на компанията за навигацията нарежда града на 6-то място по удължаването на времето за пътуване между час пик и останалото време. Също така Пловдив е на 59-ото на място по изминаване на 10 км в градски условия за малко над 27 минути“, заяви зам.-кметът по транспорт Ерол Садъков. Той обясни, че на първо място данните от класацията са за 2023 година, когато е имало много затворени булеварди и основни пътни артерии като Бетонния мост, ул. „Царевец“, бул. „Ал. Стамболийски“, Рогошко шосе, Голямоконарско шосе, Кукленско шосе и много други.
„В края на годината екипът на кмета Костадин Димитров направи всичко възможно да се пуснат почти всички пътни артерии. Видимо е, че трафикът се е подобрил. Относно изминаването на тези 10 км за 27 минути, искам да обърна внимание, че Пловдив е един най-гъстонаселените градове в Европа. Това разстояние на практика е от край до край и от изток-запада и от север-юг“, каза Садъков. Той обаче потвърди, че без точни и адекватни мерки състоянието на трафика няма да става по-добро.
„Инфраструктурата на града не е пригодена за толкова автомобили. Да, Община Пловдив работи за нови пътни обекти. Също така ще се изработи и нов Генерален план за организация на движението. Това обаче е възможност, като предвиждаме да сложим десни секции на светофарните уредби на редица кръстовища, както и да се направи анализ на циклограмите. Истината е, че без хората да ползват градски транспорт – тапите няма да стават по-малко. Ние продължаваме да работим по това градският транспорт в Пловдив да стане безплатен, както е залегнало в предизборната кампания на „Браво, Пловдив. Също така изграждането на нови велоалеи и връзките между сегашните“, заяви Садъков.
Относно градската железница, която бе шумно прокламирана – Садъков заяви, че няма информация докъде е стигнала тя, а по нея възложител е държавната НКЖИ.