Лентата на „Модър-Царевец” ще бъде прерязана утре - 7 юни 2024 година, научи TrafficNews. Това се случва след три първи копки, 5 кмета на Пловдив и 17 години работа по новата пътна връзка между „Южен” и „Западен”.

Проектът ще бъде завършен от Костадин Димитров, който през последните месеци работи по-бързо да бъде открит обекта, който се очаква значително да облекчи движението.  Макар лентата да бъде прерязана утре, все още ще има работа най-вече по кръстовището с бул. „Хаджи Димитър” и „Солунска”. Там предстои да се изгради светофарна уредба, чиято регулация ще бъде подобна на голямото кръстовище на Аграрния университет с бул. „Христо Ботев”, бул. „Източен” и бул. „Санкт Петербург”.

Преди да заработи светофара ще има ограничение за някои леви завои, като подробностите ще бъдат съобщени утре.

Първите стъпки за реализацията на този проект започват през 2006 година в мандата на Иван Чомаков. През октомври 2006 година Общински съвет – Пловдив гледа предложение  за включването на „Модър-Царевец” за финансиране от държавата по споразумението за Софийския боклук. Тогава проектът още е на идейна фаза, но така и не получава финансиране от държавата.

 Година по-късно районен кмет става Здравко Димитиров, а кмет Славчо Атанасов, като започва и техническото проектиране на пробива, но така и не се стига до нещо конкретно.  Тогава Атанасов иска проектът да бъде включен за европейско финансиране.  Начинанието все  пак има частичен успех. В първия кабинет на Бойко Борисов проектът се вкарва за финансиране през оперативна програма „Транспорт”, като се  отпускат 3 млн. лева за пробива.

През 2014 година бе направена първа копка в мандата на Иван Тотев.

От НКЖИ си свършват работата – правят пробива под жп линиите,  като след това отново за заравят, тъй като Община Пловдив няма готовност да стартира пътната част на проекта.

Следват няколко години на отчуждения на имоти от двете страни на жп линиите, за да може да стартира проектът.  Делата са десетки, а когато администрацията приключва с тях се оказва, че проектът вече е остарял и не отговаря на нормативната уредба.

Поръчка на инженеринг е пусната  октомври 2019 година. Месец по-късно в Община Пловдив стъпва Здравко Димитров, който  прекратява поръчката в първите си дни като кмет.  6 месеца по-късно Зико пуска нова поръчка, отново на  инженеринг за строителството на пробива. Община Пловдив сключва договор с „Драгиев и Ко” през септември 2020 година, които влизат на обекта.  В предишния мандат се тегли и заем от 12,5 млн. лева за пробива, с което осигурява финансирането.

Междувременно обаче и ВиК започват своя проект за Южния обходен колектор през консорциума „Еко проект – Пловдив”, а двете фирми са зависими една от друга при реализирането на пробива и той логично се забави съществено.

С встъпването си в длъжност кметът Костадин Димитров през 2023 година, той заяви, че ще има ясни срокове за всеки един ремонт и инфраструктурен обект. Ежемесечно той провеждаше оперативки с всички дружества и фирми, които работят по обектите в зоната, за да се стиковат и да завършат по-бързо дейностите.

Самият пробив бе готов още през март, но заради работата по Южния  обходен колектор и асфалтирането на кръстовището, прерязването на лентата бе отложено за юни. Така утре е денят, в който дългогодишната сега приключва.