Основните превозвачи в Пловдив, които са обединени в консорциум ДЗЗД "Градски транспорт Пловдив", са дали пределна цена от 1,95 лев на км за обслужването на осемте линии, чиито договори изтекоха. Консорциумът се състои от трите фирми на Петко Ангелов – „Автобусни превози”, „Меритранс 2000” и „Меритранс”, „Хеброс бус” на Веселин Дошков и  „Автратранс 2000” на Димитър Чолаков. Те са и единственият участник в процедурата, което означава, че е въпрос на формалност договорът им да бъде подписан.

В момента изброените фирми обслужват въпросните линии, но с временни договори, които изтичат на 31 октомври. След тази дата те ще бъдат титуляри автобусни линии № 4, 10, 12, 20, 22, 24, 27 и 93 от Общинската транспортна схема на Община Пловдив.  По тази начин тримата превозвачи ще обслужват 28 от 29-те линии в градския транспорт.

Според новия договор, те ще вземат за следващите 8 години близо 46 млн. лева, макар прогнозната цена да е 23 млн. лева без ДДС. Причината е, че според Закона за обществените поръчки процедури, които са по-дълги от 48 месеца прогнозната цена се умножава на месечна база разходи умножено по 48. С други думи общо за цялата поръчка сумата ще е двойна.  Тя е за изминаването на 4,632 млн. км по осемте линии за осем години.

В сумата е предвидено -  изплатени субсидии от Държавен бюджет, изплатени компенсации от Държавен бюджет и от бюджета на Община Пловдив, приходи от превозни документи – билети и карти.

Финализирането на поръчката идва на фона разследването на прокуратурата, ДАНС и Икономическа полиция при пловдивските превозвачи. Те разследват именно начина на изплащане на компенсации и субсидии, както и възможни данъчни престъпления при превозвачите.  За такива има съмнение, тъй като държавната субсидия се изплаща единствено за нерентабилни линии. С други думи превозвачите имат интерес всички линии да бъдат на загуба, за да може да имат субсидия от държавата.

Ден преди акцията на полицията и прокуратурата, пък превозвачите дадоха съвместна пресконференция с Община Пловдив. На нея те поискаха да се въведе електронното таксуване или градските власти да прибират всички приходи, а на тях да се плаща само на километър – като и в предишния договор е на 1,95 лева на км пределна цена.

Прокуратурата в окопа на градския транспорт, или спасяването на ген. ЧоновДокато разследващи ровят превозвачите, в Общината чертаят как зам.-кметът да се измъкне сух