Огромни суми за гориво, амортизации и ремонти отчита всеки месец най-старият пловдивски превозвач Веселин Дошков чрез фирмите му „Хеброс бус”. За разлика от неговите партньори, които са и конкурентни в известен смисъл, той е хванал друга ниша, с която отчита огромни разходи всеки месец.

TrafficNews показа в свое разследване как превозвачите отчитат приход и разходи всеки месец, като по този начин излизат на загуба и търсят постоянно държавни субсидии и общински компенсации. 

Как превозвачите отчитат милиони загуби в Пловдив? По 2 билета на курс, наеми към себе си и гориво като за танковеОтчети за два месеца от градския транспорт само открехват „мини” кутията на Пандора

Ще покажем и документите и детайлите за всеки превозвач в няколко материала. В предишните  материали представихме как Петко Ангелов всеки месец отчита като разходи стотици хиляди левове към друго свое дружество, което е за товарни превози. На практика с тези наеми се трупат и загубите по линиите. От „Автотранс 2000” на Чолаков пък също плащат стотици хиляди за наеми, а освен това приходите от билети са странно малки.

Петко Ангелов плаща над 150 000 лева на месец на себе си за наем на автобуси и гараж, отчита ги като загубаБлизо 2 млн. лева разходи по перото „други” е отчел превозвачът към ОКТ само по един договор

Чолаков отчита между 2,4 и 5 билета на курс на 7 автобусни линии, разходите за наем в пъти над приходитеЗагубата на „Автотранс 2000” над 1,5 млн. лева, голяма част от разходите са в графата „други”

Хеброс бус – Веселин Дошков

На първо място т.нар. отчети на „Хеброс бус”, които са изпратени от ОКТ за един месеци половина са изключително оскъдни откъм данни. Освен сборните таблици, отчети за заплати, изминати километри, разход на гориво и амортизации – друго няма. В това число липсват фактури за разходи, продадени билети по линии и по-детайлни данни. Вместо това той е сложил на редица места счетоводни документи от заплатите, които дава на своите служители.

От таблиците се вижда, че декларираните приходи на „Хеброс бус”  са по-малко от лев на километър, а разходите, които те отчитат са от 1,7 лева на километър. Общо по двата договора превозвачът  има приходи от 2,7 млн. лева, а разходите са 4,7 млн. лева. Това е най-голямата загуба в процентно отношение, в сравнение с другите два превозвача.  

По двата договора, които обслужва „Хеброс бус”, те са декларирали  389 хиляди лева приходи за месец август, от които 162 000 лева от билети, 73 000 от карти и около 180 000 лева от компенсации. Разходите им са около 790 000 лева. 241 000 лева са им разходите за горива, 284 000 лева за персонал и 170 000 лева за ремонти и амортизация!

Безспорно автобусите на Дошков горят най-много, а и амортизацията и ремонтите им са най-дълги и скъпи.Докато при другите средната норма на разход е между 30 и 35 литра на 100 км, при „Хеброс бус” тя скача на 40-45 литра дизел.  Има автобуси със сериозен пробег, които горят по 50, 60, 85 и дори 96 литра на 100 км.

Амортизацията, която той отчита като разход също е най-сериозна от всички превозвачи, като тя е в пъти по-голяма от другите. До края на август Дошков е отчел амортизация от 950 000 лева, докато при другите превозвачи сумата е под 100 000 лева.

Към това трябва да допълним, че „Хеброс бус” продължават да имат най-голямото неизпълнение на курсове, като често нарушават и договорите, като пускат автобуси Евро 5 и по-нисък клас, вместо задължителните Евро 6.

Скандално! Община Пловдив плаща субсидии за стари рейсове на „Хеброс бус”, вместо за екоавтобусиВече втора година Веселин Дошков нарушава договора за превоз – получава компенсации вместо санкции

Припомняме, че тези данни ни бяха отказани от Община Пловдив, като ги получихме през общински съветник от Транспортна комисия.

Какво и кого прикрива Община Пловдив за градския транспорт? ОКТ със странни отговори за превозвачите