60 души от Брестовица, които работят в здравните заведения в Пловдив, се превърнаха в заложници на „Хеброс бус”, след като фирмата за пореден път прави своеволия с обществения превоз. От кметството в Брестовица написаха в страницата си:
„Във връзка с множеството сигнали от жители за редуциран график на автобуси по линията Пловдив-Брестовица, дори и след извънредното положение, бихме искали да ви уведомим, че сме сигнализирали Община “Родопи”, която има договор с превозвача. Съгласно кореспонденцията в най-кратки срокове очакваме отговор от “Хеброс бус”.
От Кметство Брестовица водим преговори с фирмата превозвач, за възстановяване на основните курсове, които се използват от работниците в здравните заведения в Пловдив, които са над 60 човека и са основно засегнати от спрените автобуси”, пишат оттам.
В писмото до „Хеброс бус” от Община Родопи изтъкват, че автобусите сега са на половината отпреди година, а между рейсовете има големи прозорци. Медиците и останалите жители на селото чакат с часове, за да се приберат. Хората искат да бъде възстановен курса от 17:10 от Брестовица и 18:30 от Пловдив, както и 21:30 от областния град.
Първото писмо е от 12 май, а следващото от 5 юни. Отговор от „Хеброс бус” няма до този момент.
Фирмата на Веселин Дошков за породен път остава стотици жители без транспорт, като своеволно спира курсове. Така бе и с Община Куклен, където бяха спрени автобусите. Мотивите на Дошков бяха, че търпи огромни загуби и иска дотация от общинския бюджет.
Пред TrafficNews Дошков заяви, че не прави нищо нередено.
„Ако трябва ще прекратим договора, като в Куклен. Вие какво мислите - че трябва да търпим колосални загуби и да ни казват накраяю: "Вие сте длъжни"? Е , не сме длъжни! Нямаме сили да наливаме повече пари в социалната политика на общините. В бранша загубите са над 50%, а ние трябва да доплатим 40%, ако върнете назад, все пак сме с 25% назад”, каза Дошков пред TrafficNews и се закани, че повече няма да отговаря на въпроси на медията ни.
Превозвачът е имал подобни планове и за Пловдив, когато бе извънредното положение. Той обаче е бил разубеден, разказа пред TrafficNews преди време Петко Ангелов.
Въпросът е докога стотици жители на Пловдив областта ще бъдат заложници на фирмата, която решава едностранно да спира курсове? Същата тази фирма, получава стотици хиляди компенсации и дотации за стари рейсове вместо ЕВРО 6.
Вижте повече в линковете:
Още от категорията
Унгария: Има шанс за България в Шенген от 1 януари 2025 г.