Новият обхват на Синя зона в Пловдив е напълно незаконен, научи TNS.bg. На последната сесия на Общинския съвет бащиците на града приеха нови 113 паркоместа по „Княгиня Мария Луиза” да влязат в обхвата на платеното паркиране. Оказва се обаче, че техният акт е незаконен.
В предложението, което бе входирано от Розалин Петков, като и.д. кмет на Пловдив, тотално са объркани наредбите и приложенията, в които трябва да се приемат новите правила.
В решението на предложението за увеличаване на обхвата на Синя зона е записано, че в Приложение №3 чл. 44 на Наредба 2 се добавя нова точка, която вкарва в обхвана на платеното паркиране бул. „Княгиня Мария Луиза”.
Оказва се обаче, че подобен член 44 в Приложение 3 няма. Причината е, че през миналия мандат общинските съветници приеха ново решение, с което отменят Глава IV и Глава V от Наредба 2, с което на практика премахнаха списъка с улици в обхвата на Синя зона.
В друго свое решение местния парламент прати обхвата на платеното паркиране в Генералния план за движение на Пловдив. Така на последната сесия общинарите вкараха „Княгиня Мария Луиза” на несъществуващо място, обясни бившият зам.-кмет по транспорт и ексобщински съветник Руси Панчев пред TNS.bg.
Странно е как предложението е било изготвено от общинската администрация, минало е през юристите, оттам в постоянните комисии по транспорт и право, съветниците са го одобрили, а след това и гласували на сесия. По веригата това прави близо 80 общински служители и съветници, които всеки месец получават заплати за работата си.
Предложението трябва да мине през одобрението на областния управител, но ако той не го върне за преразглеждане, ще се получи така, че разширяването на Синя зона в Пловдив ще противоречи на законна.
Какво следва оттук нататък?
Ако предложението остане така, както е от първи май влиза платеното паркиране на бул. „Княгиня Мария Луиза”. Там новите паркоместа ще са 113 и ще струва по 1,5 лева за час престой.
Правилата ще са като на всяка друга улица, която е в обхвата на Синя зона – ако просрочиш времето си ще ти сложат скоба, чието премахване струва 30 лева. Ако колата стои по-дълго време там със скобата, по-късно я репатрират и изпращат на общински паркинг.
Всеки един обаче, който е бил заскобен може да заведе дело срещу Общината и конкретно това решение на Общинския съвет. Освен че ще осъди Общината, завелият делото може да получи и компенсация. Към това трябва да добавим, че и съдът ще бутне наредбата, което може отново да премахне Синята зона на булеварда. Не без значение е и факта, че всеки платил Синя зона там може да претендира за обезщетение.
Целият този административен хаос е заради недоглеждане на една наредба, която се гледа от зам.-кметове, директори на дирекции, общински съветници, юристи и експерти, а както споменахме те всички получават заплата за това нещо.
TNS.bg