TrafficNews.bg e третият най-популярен новинарски сайт в Пловдив, а 16 100 са членовете на фейсбук групата ни. Ежедневно между 14 000 и 30 000 души четат сайта ни, а броят на импресиите варира между 35 000 и 70 000 на ден. Всеки месец материалите в TrafficNews.bg се четат над милон пъти.

Процесът е динамичен, а тенденцията е възходяща. Основната част от аудиторията ни е в Пловдив, но ни четат в София, Варна, Бургас, а също така българи, които живеят в Щатите и в Европа. Медията вече е в ТОП 500 на глобалната система за анализ на посещенията Alexa. Вчера най-големият web брояч я бе класирал на 334 място.

Това се случи 9 месеца след старта на информационния сайт. За първите две места от класацията спорят Plovdv24, който е от 10 години на пазара и електронния сайт на вестник „Марица“ – медия с 25-годишна история. Пловдив, за разлика от печатни медии, е богат на интернет издания, които от години се борят за аудитория, но не могат да се похвалят с това, което е постигнал TrafficNews.bg.

Сайта на TrafficNews.bg разполага с броячи в системи за анализ, като, Google analytics, Tyxo и Gemiys (най-голямата независима агенция за интернет изследвания в Централна и Източна Европа). Направили сме ги видими за всички потребители (отключени). Правим това, защото го дължим както на нашите читатели, така също и на екипа, който за изключително кратко време успя да превърне сайта в един от най-разпознаваемите медийни брандове в града.

Как се случи това? Защо една медия, създадена преди по-малко от година, в която работят студенти и начинаещи репортери, се превърна във фактор, който трудно може да бъде заобиколен?

Най-важни са хората

Може и да ви звучи като клише, но действително е така. Ако вие сте работодател, значи сте наясно колко трудно се намира качествен персонал с креативно мислене. Ако сте служител, си давате сметка за пътя, който трябва да извървите, за да направите пробив в системата. И тъй като смятаме, че количествените натрупвания на персонал не водят до качествени изменения на продукта, избрахме да работим с млади, необременени хора, с които да направим нещо различно. Последствие от този избор е един млади и динамичен екип и аудиторията на сайта. 65 % от читателите ни са в най-активната възраст 24 - 44 години. Това е основната възрастова група на всички новинарски сайтове. Освен тях обаче, TrafficNews.bg успя да привлече и младежите на възраст от 18 до 24 години – аудитория, която по-рядко отваря портали с новини. 20 % от читателите ни обаче са ученици и студенти. Успяхме да създадем активна връзка с тази аудитория, предлагайки им интересни теми, които ги вълнуват. От своя страна те също ни насочват с предложения или коментари към други сюжети от техния живот.

Бързи, но не и яростни

Бързата, изпреварваща и проверена информация е най-важната в един новинарски сайт. Факт е, че все по-малко хора вече чакат вечерния новинарски блок, а тези, които сутрин си купуват вестник, прогресивно намаляват. Консумацията на новини и информация в интернет се увеличава непрекъснато, измествайки традиционните до преди 5 - 6 години медии. Благодарение на широката си информационна мрежа и на активните си читатели, TrafficNews.bg успява да изпревари конкурентите си с репортажи и снимки от мястото на събитията не само в Пловдив, но и в региона. Читателите ни вече знаят, че при нас ще открият бърза, точна и коректна информация, без подвеждащи заглавия. Не им внушаваме и емоции. Смятаме, че те са достатъчно интелигентни, за си създадат такива сами на базата на фактите и снимките. Не смятаме за журналистическо постижение отразяването на погребения или интервюта с майки, загубили децата си преди часове. Определяме това като садизъм и оставяме близките сами да ни потърсят, ако имат нужда от нас. И това нерядко се случва. Текстовете на TrafficNews.bg ежедневно се следят и от големите новинарски агенции и портали.

Каузите

Всеки ден се натъкваме на нередности и абсурдни ситуации - колата ни пада в дупка на пътя, изкълчваме си глезена на потрошения тротоар, виждаме съседа спрял в градинката пред блока или пък огромен лъскав джип върху мястото за инвалиди в мола. Да, всичко това ни дразни! /Дори ако сме зад волана на лъскавия джип, псуваме заради дупките/. В повечето случаи обаче махваме с ръка и казваме – „Няма управия!“ или пък обобщаваме „Така е в България!“.  TrafficNews.bg обаче избра да показва тези нарушители. С колите, с номерата им, а когато е възможно – и с лицата им. Да, има много сърдити. Някои ни заплашват със съд, други със саморазправа. Но въпреки това рубриката ни „Абсурди“ не спира. Читателите на сайта ни са изключително активни и ежедневно ни изпращат снимки на нарушители и нелепи ситуации. Досега не сме разочаровали никого - публикуваме снимките, без значение дали хулиганът е собственик на мерцедес с късметлийски номер или кара стар опел. Първите резултатите вече са налице - празните места за инвалиди пред търговските центрове. Не вярваме, че една сутрин всички ще се събудят с променено мислене. Но всяка голяма промяна започва с малка крачка. 

Вижте ТУК кой кой е в Пловдив към 1 декември 2014!

TrafficNews.bg