1,6 млрд. лева ще бъдат отпуснати за подобряване на пътната инфраструктура, тунелът под връх Шипка е сред приоритетните обекти.
Това посочи днес в Стара Загора министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова по време на своята презентация на тема „Инфраструктурата като фактор за растеж на икономиката“, с която бе открита третата национална дискусия от кампанията „Да! На българската икономика“. Темата включва пътната инфраструктура, ж.п. инфраструктурата, градската инфраструктура, енергийната ефективност, водоснабдяване и канализация, регионалният туризъм.
„Правителството има амбициозната програма за развитието на пътната инфраструктура и трябва максимално да се възползваме от уникалната възможност, че през нашата територия преминават 5 от 10 трансевропейски коридори. Сега е моментът, когато трябва да се положат усилия да се довърши магистралният пръстен на България. В момента работим заедно със Световната банка по проучване на най-подходящия за България модел за въвеждане на по-справедлива система за заплащане при ползването на пътищата у нас, а именно въвеждането на тол-системата.
Идеята е винетката за леките автомобили да се запази, но тя да стане електронна, а за превозните средства над 3,5 т да се въведе тол-таксата. Така тези, които рушат повече, ще плащат повече и ще се увеличат приходите. Целта е от 2018 г. да бъде въведена тол-система”, обясни Павлова.
Равносметката на МРРБ за пътната инфраструктура до момента показва, че са пуснати 195 км магистрали, до края да 2015 г. се очаква да бъдат изградени още 140 км, ремонтират се 80 км магистрални участъци и се рехабилитират 1600 км пътища – 1, 2 и 3 клас.
„Предстои инвестиция от 1,6 млрд. лв. да бъде направена за подобряване на пътната инфраструктура. Водят се преговори за осигуряване на финансиране за изграждане на няколко приоритени обекта, сред които е и тунелът под връх Шипка”, посочи в презентацията си Лиляна Павлова. Още 280 млн. лв. чрез ОП „Региони в растеж“ ще бъдат инвестирани в по-малките пътища.
TrafficNews.bg