В момента има подписани действащи договори за аварийна и текуща поддръжка на пътищата от края на 2022 г. и двадесет и пет допълнителни споразумения за поддръжка на републиканската пътна мрежа, в които са увеличени стойностите и сезонът е обезпечен. Това съобщи регионалният министър Андрей Цеков по време на днешната Комисия по регионална политика, благоустройство и местно самоуправление, на която бяха обсъдени актуални въпроси, съобщава БТА

Думите на регионалния министър дойдоха като отговор на въпрос на Росица Кирова от ГЕРБ-СДС какви мерки е предприело Министерството на регионалното развитие и благоустройство (МРРБ) във връзка с подготовката за зимния сезон по обезопасяването на пътищата.

Има само шест области, в които фирмите са отказали да сключат анекси предвид изчакване на правния срок на съдебните решения по предходни договори, но в тези шест области има действащи договори за поддръжка, уточни Цеков. По неговите думи до края на месец януари 2024 г. ще има подписани договори или ще бъдат сключени анекси към текущите договори.

Съгласно договорите крайният срок за изготвяне на технически проекти е април 2024 г. и предстои той да бъде внесен и съгласуван от МРРБ, обясни Цеков и допълни: "Откриването на строителната площадка се очаква да стане в края на следващата или по-следващата седмица."

Спасиха зимното поддържане на пътищата в Пловдивско с анекс за 10 млн. лева с „Европейски пътища”Поръчките на АПИ за поддръжката на пътищата все още се обжалват в КЗК и ВАС

Също така Смолян трябва да бъде свързан с първокласен път, ние взехме идеята присърце, но предстои да се изготви идеен проект и да се спазят всички процедури, отговори Цеков на въпрос на депутати от ДПС дали ще се изгради скоростен път, който да свърже магистрала "Тракия" и Смолян през Чепеларе.

Коста Стоянов от "Възраждане" запита министър Цеков дали изграждането на автомагистрала "Хемус" ще бъде приоритетно и настоя да знае подробности относно строежа на отделните лотове. 

"Темата за магистрала "Хемус" и изключително тежка и ще се опитам за 3 минути да ви разясня защо. Няма съществена промяна от правна гледна точка относно магистралата, следващата седмица ще входираме писмо до народните представители от създадената работна група за решаване на казуса с магистрала "Хемус". Причината да не се строи през последната година и половина е стопанската несъвместимост. Ако се разреши този проблем, строежът ще върне интензивните си темпове", обясни Цеков. Според него заложените средства за магистрала "Хемус" са около сто милиона лева и са недостатъчни за довършителните работи.