Близо 100 човека се очаква да бъдат съкратени от летище Пловдив, научи ексклузивно TrafficNews.bg
Причината е три пъти по-малкият бюджет, с който ще разполага летището през 2015 година. Той е в размер на 840 хиляди лева. По-голямата част от него е за фонд „Работна заплата”.

За да се вмести в бюджета, се очаква новото ръководство на аеропорта да предприеме съкращения на персонала с около две трети, защото в противен случай няма да може да издържи на финансовото предизвикателство.

Новината от днес е, че уволнената кметица на пловдивския район „Южен” Павлинка Кацарова бе назначена за председател на Борда на директорите на летище „Пловдив”. Тя влиза на мястото на Иванка Петкова. Нов член в борда е и Спас Шуманов.
На фона на три пъти по-малкия бюджет и нуждата от съкращаване на разходите, отникъде няма информация за някакъв план и прогноза за осигуряване на допълнителна работа и приходи за летище Пловдив.

По повод лансирана информация в пловдивски медии, че в Пловдив стъпва нискотарифната авиокомпания „Уизер”, ние от TrafficNews.bg ги потърсихме за коментар.

„В плановете за дейността на „Уизер” за 2015 година не влиза откриване на авиолинии до летище Пловдив”, съобщиха от авиокомпанията.

С коментар за намаления бюджет на летище Пловдив, потърсихме бившия директор Иван Карнабитов, който обаче не отговори на позвъняванията ни. По-късно с молба за коментар се обърнахме към неговия предшественик - Дойчин Ангелов.

-Г-н Ангелов, до какво ще доведе орязания бюджет на пловдивското летище?

-Опасността за прекратяването на полетите е много реална заради огромното задължение на Фонда към авиокомпания Райънер. Ако има такъв бюджет, всички опасения, които се коментираха напоследък за съкращения и спиране на линии, стават реалност.

-Как си обяснявате отказът на „Уизер” да работи с летище Пловдив тази година?

-Аз винаги съм се съмнявал в думите на бившия директор Иван Карнабитов, че „Уизер” ще тръгне да лети до Пловдив, защото те са искали същото, което са искали и Райънер – да се компенсират част от разходите, които правят за обслужването на всяка открита авиолиния. В момента Фондът към летището е празен и не може да посрещне разходите към Райънер за линията до Лондон, още по-малко да поеме разходи и към друга авиокомпания.

-В момента обаче от летището съобщават, че тръгва трета авиолиния от Лондон до Пловдив, това не ви ли обнадеждава?

-В момента „Райънер” пуска трети полет до Лондон, което прави по време на всеки пролетно-летен сезон и категорично не е вярно, че в момента тръгва трета линия.

-Кой момент се оказа повратен за летището?

-Проблемите с Фонда за развитие на летище Пловдив тръгнаха от момента, в който община Пловдив излезе от него, защото даде лош знак на другите общини – част от членовете спряха да плащат членски внос, а други се отказаха да влизат вътре. Докато се върне обратно, община Пловдив даваше лоши сигнали към общини, фирми и авиокомпании, които искаха да помогнат на Фонда, като се обясняваше, че парите, с които се дофинансират новите авиолинии са безсмислено дадени пари.

Още новини за летище Пловдив - ВИЖТЕ ТУК


TrafficNews.bg