6-годишно момиченце от Пловдив, лишено от родителски грижи, иска да бъде фея за Коледа. В писмото си към Добрия старец, детето си е пожелало костюм на фея и вълшебна пръчка, и, ако е възможно – къща за кукли. Момиченцето е сред 193-те деца от Пловдивска област, които тази година ще получат подаръци за празниците благодарение на операция „Плюшено мече”. От началото на месеца списъците с детски желания са публикувани на сайта plushenomeche.org и за повечето от тях вече са се намерили доброволци да ги закупят.

Освен играчки, децата и младежите, настанени в различни центрове в Пловдив, Раковски, Първомай, Карлово, Стамболийски, Зелениково, Брезово и Нареченски бани, са пожелали козметика, дрехи, обувки, спортни принадлежности, книги и пъзели. Членовете на сдружение „Различни но равни” пък искат ваучери за магазин за спортни стоки. Час от институциите имат нужда от перилни препарати, спално бельо и дрехи.

Всеки, който желае да влезе в ролята на Дядо Коледа, трябва да избере на кое дете точно да купят подарък и да го заяви срещу името му. Определени са и пунктове, където закупените подаръци да бъдат занесени, след което на Коледа те ще бъдат връчени на малчуганите. 

Изискването е подаръците да са нови и да отговарят на персоналното желание на съответното хлапе. Организаторите предупреждават, че подаръците трябва да бъдат надписани с името и годините на детето и институцията и да са опаковани празнично. Ако се купуват играчки, които работят с батерии, следва те да бъдат заредени, а също и да имат резервни батерии или зарядно за тях. 

Кампанията стартира преди 11 години. Създател е Михаела Стойкова от Бургас. Идеята  дошла от една подобна кампания в Лондон, където учила преди години - „Денят на кутията за обувки”. В нея хора пълнят кутии с детски играчки и малки подаръчета и ги изпращат в организация, която ги разпределя между деца в неравностойно положение. Михаела решила да зарадва за Коледа децата сирачета от Дом „Ал. Г. Коджакафалията“.  Неин съмишленик е Виктор Бачкаров. Преди 11 години те събират дрехи и играчки втора употреба и ги носят лично в дома.  Доброволците през годините се увеличават както и градовете и домовете за сираци.

Днес кампанията „Плюшено мече“ е една от най-големите дарителски кампании в България. Няколко хиляди доброволци се включват в кампанията във Фейсбук.