Делото за собствеността на перона и други обекти на Летище Пловдив най-после влезе в зала във ВКС, след като повече от 6 месеца се очакваше да бъде насрочена дата. Магистратите в момента разглеждат жалбата на Областна администрация, като скоро трябва да излязат с определение дали тя е допустима. Ако от ВКС уважат исканията на държавните юристи се очаква да бъде стартирано и делото по същество.
„Заради определение на съда в Пловдив, към момента ние не сме страна в делото. Очакваме, ако се даде ход на делото по същество, да бъдем привлечени като заинтересована страна”,заяви директорът на Летище Пловдив Спас Шуманов. Той обясни, че въпреки неяснотите около аеропорта от държавата подготвят документите за нова концесионна процедура.
„Летището е на площ от 330 дка, винаги може да се изгради друг перон при заявен интерес от инвеститора. Разбира се, надявам се делото да е в наша полза”,каза Шуманов.
Припомняме, че след решението на Апелативния съд в Пловдив, който присъди делото в полза на частника през октомври миналата година държавата не може да инвестира в спорните терени, а от друга не може да се стартира и нова процедура по концесията заради делата. Така новата концесия за летище Пловдив вероятно ще стартира през 2020 година, когато паднат всички въпросителни.
Все пак дейността на летището заради делото не е засегната към момента. Причината е, че въпреки решението на двете съдебни инстанции, летището все още се стопанисва от „Летище Пловдив” ЕАД, което е изцяло държавна собственост. Така ще остане до становището на ВКС, която ако потвърди решението на окръжните и апелативните магистрати, терените ще отидат в частната компания „Летище Пловдив” АД.
Съдебната сага между държавата и компанията е още от 2015 година. Тогава летището спира да плаща наема от 20 000 лева на месец за ползване на перона и другите сгради, собственост на дружеството.
Как перонът на летището се оказа в частни ръце – вижте в линковете: