Бизнесът у нас все повече осъзнава връзката между корпоративната ангажираност и добрата ефективност, но трябва да се справи с поколенческите и демографски различия. За целта са необходими гъвкави политики, на които са носители най-добрите работодатели, заяви Румяна Босева, изпълнителен директор на ARS България, в предаването "В развитие" на Bloomberg TV Bulgaria.

През 2019 г. се наблюдава спад на общата ангажираност на служителите в България с 3%. Това показаха данни от проучване на 13 500 служители от 53 компании в 11 различни индустрии у нас по инициатива на ARS България. При най-добрите работодатели показателят на общата ангажираност е 83%. Изследването е част от кампанията Best Employers Bulgaria, която се провежда за 13-а поредна година.

"Ангажираните служители като цяло са лоялни към компанията и в ежедневната си работа се стараят да допринасят за по-добрите бизнес резултати. Ползите за компанията са удовлетворените клиенти и реализирането на успехи".

"В България изследваме 21 фактора от работната среда – ангажиращи и удовлетворяващи. Вторите включват на служителя да му е добре в компанията, но това не означава, че допринася повече за бизнес резултатите", отбеляза Босева.

"Компаниите, които са сред най-добрите работодатели, имат гъвкави политики. Решенията при тях идват отдолу нагоре. Ролята на мениджмънта е да дава посока и визия за развитие, а екипите имат свобода за постигане на целите".