Анкара преговаря с Фолксваген, за да ги убеди да предпочетат Турция пред България за новия си завод, пише вестник "Сабах".
Наближава момента, в който германският автомобилен гигант ще обяви къде ще е новата поточна линия. Турция и България се отличават като двата основни кандидата за инвестицията на германците.
Фолксваген обяви неотдавна, че моделите Шкода Карок и Сеат Атека ще бъдат произвеждани в нов завод в Източна Европа.
В интервю за Зюдойче цайтунг директорът на Президентската служба за инвестиции в Турция Арда Ермут обяснява защо неговата страна е за предпочитане.
Според него, Турция има предимство в това, че разполага с разработена автомобилна индустрия, което предполага наличието на обучени хора.
Освен това Турция е пред България по отношение на логистиката, размера на пазара и възможността за износ в съседни държави, смята Ермут.
Турция се опитва да рекламира пред германците бивша индустриална площадка край Измир, използвана до 2001 г. от Опел, която е свързана с железопътната инфраструктура на страната.
"Ние предлагаме уникална комбинация от опит в автомобилостроенето, пристанище, летище и железопътна връзка. Намираме се в отлична позиция, както в Турция, така и на Балканите, по отношение на логистика, работна ръка и доставки", казва Абдулвахап Олгюн от местната търговска камара.
Предишният опит за установяване на автопроизводство край Измир завърши със закриването на фабриката на Опел. Тя започна да произвежда коли през 1990 г. и достигна до над 12 000 автомобила годишно производство. След като Опел започна да внася коли в Турция, обаче, фабриката стана неконкурентоспособна и беше превърната в няколко склада за резервни части.
БГНЕС