Анкара преговаря с Фолксваген, за да ги убеди да предпочетат Турция пред България за новия си завод, пише вестник "Сабах".

Наближава момента, в който германският автомобилен гигант ще обяви къде ще е новата поточна линия. Турция и България се отличават като двата основни кандидата за инвестицията на германците.

Фолксваген обяви неотдавна, че моделите Шкода Карок и Сеат Атека ще бъдат произвеждани в нов завод в Източна Европа.

В интервю за Зюдойче цайтунг директорът на Президентската служба за инвестиции в Турция Арда Ермут обяснява защо неговата страна е за предпочитане.

Според него, Турция има предимство в това, че разполага с разработена автомобилна индустрия, което предполага наличието на обучени хора.

Освен това Турция е пред България по отношение на логистиката, размера на пазара и възможността за износ в съседни държави, смята Ермут.

Турция се опитва да рекламира пред германците бивша индустриална площадка край Измир, използвана до 2001 г. от Опел, която е свързана с железопътната инфраструктура на страната.

"Ние предлагаме уникална комбинация от опит в автомобилостроенето, пристанище, летище и железопътна връзка. Намираме се в отлична позиция, както в Турция, така и на Балканите, по отношение на логистика, работна ръка и доставки", казва Абдулвахап Олгюн от местната търговска камара.

Предишният опит за установяване на автопроизводство край Измир завърши със закриването на фабриката на Опел. Тя започна да произвежда коли през 1990 г. и достигна до над 12 000 автомобила годишно производство. След като Опел започна да внася коли в Турция, обаче, фабриката стана неконкурентоспособна и беше превърната в няколко склада за резервни части.

БГНЕС

Съветник на Ердоган: Помирихме се с Германия чакаме Фолксваген в ИзмирИмаме инженери, дисциплинирани работници и голям пазар, обяснява Арда Ермут

Бизнес паркът, който предлагаме на VW – между три пловдивски села и с лице към АМ "Тракия"Община Марица започва да налива пари в инфраструктура във Войводиново и Калековец

Турция или България? Кой ще спечели битката за VW? Решението няма да е скоро!Концернът започва конкретни преговори с кандидатите, вероятно през есента