За поредния случай на неработеща държавна фирма сигнализира читател наФлгаман.БГ. Бургазлията Витали Радюковот около година търгува с бизнеспартньори зад граница. Работата му е свързана с постоянна международна кореспонденция и пускането на десетки пратки на ден. Избира „Български пощи”, тъй като услугата е по-евтина и сигурна.

„За по-малко от година съм им направил оборот от около 6 хил. лв. Пуснал съм над 1 000 пратки. До скоро нямаше никакви проблеми и всичко вървеше нормално. Нещата обаче се обърнаха в края на миналата година. Т. нар. Зелена митническа декларация (ЗМД) или формуляр CN 22 е задължителен при международните пратки. Един хубав ден служителките в пощата ми обясниха, че не могат да ни обслужат, тъй като са им свършили. Това се случи на 4-ти януари тази година. Освен мен неприятно изненадани останаха още 20-ина човека, които чакаха на опашка. Обиколих 4 клона в града и във всеки един ми обясняваха, че са им свършили талоните. Това е абсурдно! Оплакват се, че нямат оборот, а си гонят клиентите”, коментира бургазлията.



Според Витали Радюков това не било единичен случай и пощите често оставали без ЗМД. На него му се случвало 3 пъти в рамките на около година да спира работа заради липсата на зелените талони. Често се запасявал предварително, тъй като пускал повече от 10 пратки наведнъж и не разполагал с достатъчно време, за да ги попълва на място. След като обаче сигнализирал за нередностите, обидените служителки в „Старата поща” започнали да го препращат от гише на гише докато се откаже.

Репортер отиде на място с Витали, за да провери случая. След каро разбраха за нашето присъствие всички шефове в Централната поща в Бургас се изредиха да се обясняват и да ни уверяват, че вече се извършва проверка. Шефката на Български пощи за целия Югоизточен район Лили Драгоева излезе с абсурдното обяснение, че било напълно нормално малките талончета в един момент да свършат, тъй като се изработвали след обществена поръчка и идвали чак от София. Тя обаче категорично отказа да бъде снимана или цитирана.

„Подобно обяснение е меко казано несериозно. Това означава, че вие изобщо не сте конкурентоспособни. Ако аз върна клиент за подобно нещо, той повече изобщо няма да ме потърси. Сега измислихте, че трябва да съм фирма с договор към Български пощи, за да получавам ЗМД. Какво излиза, че не можем да ползваме пощите, понеже някой е прочел грешно закона”, контрира Витали Радюков.  

Примерът е поредното доказателство за това как бюрокрацията и безумните правила фалират държавни предприятия в България.

Снимка:Флагман.бг

Още новини ТУК

TNS.bg