Заради липса на поддържащи фирми пътищата по Републиканската пътна мрежа в Пловдивска област, а и в цялата страна се превръщат в джунгли. Това съответно създава предпоставки за инцидент, тъй като растителността край пътя съвсем скоро ще скрие указателните табели, осветлението и знака за задължителна винетка.

Последствията на АПИ и прекратяването на работата им с фирмите по поддръжката на Републиканската пътна мрежа вече са налице. Пътят към летище Пловдив е в окаяно състояние, а причината за това е спирането на всички ремонтни дейности и поддръжки на пътищата. За лошото състияние на пътя към летището край Крумово сигнализира читател на TrafficNews.

Припомняме, че пътищата в област Пловдив са пред това да останат неподготвени за зимата, а под въпрос е и самото почистване и поддържане. Причината е обжалване на поръчките за пътната поддръжка, както и гневната реакция на властта за това. След последните действия на АПИ и договорите за поддържането на пътищата, все още няма избрани фирми и не е ясно дали целият път няма да се превърне в джунгла.

В края на август шефът на АПИ изпрати писмо до всички областни пътни да се спрат всички дейности по пътната мрежа до второ нареждане. Също така да не започват предвидените ремонти за месец септември. Още същия ден се получава второ писмо, на което се казва да се извършват дейности единствено по аварийни ситуации.

Причината за реакцията на АПИ е среща между властта и пътните фирми през  браншовата организация „Пътища”. На нея е присъствал финансовият министър Асен Василев, както и регионалният Андрей Цеков, като е бил поставен въпросът с новите поръчки. На тях е било постигнато „джентълменско споразумение” да не се жалят от фирмите, научи TrafficNews.

Още с пускането им обаче последва лавина от жалби във всички позиции в страната, с изключение на Велико Търново, където има  сключен договор. Една от причините, за което фирмите неодобрявали новите  поръчки е, че те са за 18 месеца, а досега процедурите се пускаха за 48 месеца. Също така средствата в тях са намалени с около 50%. Така за Пловдив вместо 141 млн. лева за 4 години, новата поръчка бе за 30 млн. лева за 18 месеца.

С обжалването на процедурите почти сигурно е, че договори за зимно почистване и ремонти, няма да има до края на годината. В същото време обаче средствата по сегашните договори са почти изчерпани.

За Пловдивска област тази година имаше предвидени 20 млн. лева, които  почти са изразходени, като останалите финансови средства са около 200 хил. лева. С тази сума не  може да се започне и зимното дежурство в началото на октомври.

В това положение и със заповедта на шефа на АПИ, строителните фирми нито  могат да запълват дупки, нито да се подготвя пътната мрежа за зимата.

Шефът на АПИ спря всички пътни ремонти в Пловдивско до второ нарежданеРепубликанската пътна мрежа пред угрозата да остане без зимно поддържане