Тежък трафик и задръствания обзеха Пловдив през последните 10 дни с началото на учебната година. Най-тежко се оказа положението е прекосяването от Кючука към „Централен” и „Западен”, така и към квартал „Смирненски”. Проблемите основно са заради ремонтът на бул. „Христо Ботев” в две от лентите в северното платно, ремонтът на Копривщица, така и прелезите.
В петък започнаха още ремонти на основни пътни артерии в квартал „Гладно поле”, като там най-големи проблеми ще създаде затварянето на бул. „Санкт Петербург” и ул. „Лев Толстой”.
Започват мащабни ремонти в „Гладно поле", затварят цялата зонаСрокът на проекта е 30 месеца
Това обаче е само началото на мащабните ремонти, които ще започнат в следващите месеци в града. Въпреки че от години се знае за тяхното започване, опасенията, че ще се преплитат в един момент по всичко личи, че ще се сбъднат.
„Няма как да няма неудобство, ако искаме нещо да се случи. Уверявам хората, че няма да има ремонти за 2-3-4 години, а всичко ще бъде изпълнено във възможно най-краткия срок. Следим строителите, молим ги да стане по-бързо, съкращаваме графика. Но няма как примерно да се изпълни воден проект и да няма проблеми", посочи Здравко Димитров по време на първата копка на улиците в „Гладно поле”.
Той посочи, че на финал са улиците по Водния цикъл, които създадоха неудобство на хиляди, но по същия проект остават най-тежките дейности. Именно той се очаква да започне скоро, като се включва смяна на магистрален водопровод по булевардите „Дунав” и „Брезовско шосе”. Това ще затвори за немалък период от време двата булеварда.
От инвестиционната програма на Община Пловдив предстоят още два важни ремонта, които се отложиха с времето заради жалби в КЗК или други документални проблеми – реконструкцията на бул. „Кукленско шосе” и „Даме Груев”. Двете улици почти сигурно ще започнат да се изпълняват едновременно до няколко месеца.
НКЖИ и ВиК Пловдив също ще стартират своите проекти. Най-чаканият е този за пробива под гарата. Първата копка се очаква до седмици, като въпрос на формалност е НКЖИ да изкара строително разрешение. От южната страна на гарата дейностите няма да повлияят по никакъв начин на трафика, но от северната ще има значително затруднение. Една от най-тежките дейности ще е преместването на колектора на ВиК. Той ще минава под бул. „Христо Ботев”, ул. „Кавала” и ще отива към бул. „Васил Априлов” и „Руски” през улица „Тракия”.
Самият „Васил Априлов ще бъде затворен и изринат от ул. „Тракия” до колелото, за да се направят локали, които да извеждат колите към Централна гара, ще се вземе част от двора на училище „Свети Климент Охридски” и площада пред бившето кино „Гео Милев”. Един от големите въпроси е кога ще бъде демонтират и Бетонния мост, както и кога ще се изгради нов на неговото място. Заради забавянето на проекта за пробива от „Трейс холд груп” и НКЖИ ще искат той да се изпълни максимално бързо. Крайният срок за всички дейности там е до края на 2023 година.
Линеен график заради европейско финансиране ще гони и ВиК – Пловдив, които ще реализират дейности за над 81 млн. лева. Най-тежкото мероприятие е за изграждането на Южен обходен колектор и ремонт на булеварди. Там дейностите ще се започнат вероятно от бул. „Александър Стамболийски“ и ул. „Царевец”, които ще затворят двете улици. Отделно работа имат по други булеварди и улици в Пловдив, минаващи през цялата южна дъга.
И за капак на всичко се подготвят обектите от 40-милионния заем. В периода 2022 -2023 година трябва да стартира реконструкцията на „Хаджи Димитър” и пробива под „Водната палата”, а след това да се върви след ВиК на улица „Царевец”.
С други думи 2022 – 2023 година Пловдив ще бъде строителна площадка, а Община Пловдив ще има изключително тежката задача да регулира движението така че градът да не бъде парализиран.
Още от категорията
Един човек е загинал, а 18 са ранени при катастрофи у нас