
Тежък трафик и задръствания обзеха Пловдив през последните 10 дни с началото на учебната година. Най-тежко се оказа положението е прекосяването от Кючука към „Централен” и „Западен”, така и към квартал „Смирненски”. Проблемите основно са заради ремонтът на бул. „Христо Ботев” в две от лентите в северното платно, ремонтът на Копривщица, така и прелезите.
В петък започнаха още ремонти на основни пътни артерии в квартал „Гладно поле”, като там най-големи проблеми ще създаде затварянето на бул. „Санкт Петербург” и ул. „Лев Толстой”.
Започват мащабни ремонти в „Гладно поле", затварят цялата зонаСрокът на проекта е 30 месеца
Това обаче е само началото на мащабните ремонти, които ще започнат в следващите месеци в града. Въпреки че от години се знае за тяхното започване, опасенията, че ще се преплитат в един момент по всичко личи, че ще се сбъднат.
„Няма как да няма неудобство, ако искаме нещо да се случи. Уверявам хората, че няма да има ремонти за 2-3-4 години, а всичко ще бъде изпълнено във възможно най-краткия срок. Следим строителите, молим ги да стане по-бързо, съкращаваме графика. Но няма как примерно да се изпълни воден проект и да няма проблеми", посочи Здравко Димитров по време на първата копка на улиците в „Гладно поле”.
Той посочи, че на финал са улиците по Водния цикъл, които създадоха неудобство на хиляди, но по същия проект остават най-тежките дейности. Именно той се очаква да започне скоро, като се включва смяна на магистрален водопровод по булевардите „Дунав” и „Брезовско шосе”. Това ще затвори за немалък период от време двата булеварда.
От инвестиционната програма на Община Пловдив предстоят още два важни ремонта, които се отложиха с времето заради жалби в КЗК или други документални проблеми – реконструкцията на бул. „Кукленско шосе” и „Даме Груев”. Двете улици почти сигурно ще започнат да се изпълняват едновременно до няколко месеца.
НКЖИ и ВиК Пловдив също ще стартират своите проекти. Най-чаканият е този за пробива под гарата. Първата копка се очаква до седмици, като въпрос на формалност е НКЖИ да изкара строително разрешение. От южната страна на гарата дейностите няма да повлияят по никакъв начин на трафика, но от северната ще има значително затруднение. Една от най-тежките дейности ще е преместването на колектора на ВиК. Той ще минава под бул. „Христо Ботев”, ул. „Кавала” и ще отива към бул. „Васил Априлов” и „Руски” през улица „Тракия”.
Самият „Васил Априлов ще бъде затворен и изринат от ул. „Тракия” до колелото, за да се направят локали, които да извеждат колите към Централна гара, ще се вземе част от двора на училище „Свети Климент Охридски” и площада пред бившето кино „Гео Милев”. Един от големите въпроси е кога ще бъде демонтират и Бетонния мост, както и кога ще се изгради нов на неговото място. Заради забавянето на проекта за пробива от „Трейс холд груп” и НКЖИ ще искат той да се изпълни максимално бързо. Крайният срок за всички дейности там е до края на 2023 година.
Линеен график заради европейско финансиране ще гони и ВиК – Пловдив, които ще реализират дейности за над 81 млн. лева. Най-тежкото мероприятие е за изграждането на Южен обходен колектор и ремонт на булеварди. Там дейностите ще се започнат вероятно от бул. „Александър Стамболийски“ и ул. „Царевец”, които ще затворят двете улици. Отделно работа имат по други булеварди и улици в Пловдив, минаващи през цялата южна дъга.
И за капак на всичко се подготвят обектите от 40-милионния заем. В периода 2022 -2023 година трябва да стартира реконструкцията на „Хаджи Димитър” и пробива под „Водната палата”, а след това да се върви след ВиК на улица „Царевец”.
С други думи 2022 – 2023 година Пловдив ще бъде строителна площадка, а Община Пловдив ще има изключително тежката задача да регулира движението така че градът да не бъде парализиран.
Още от категорията
Виж всички

Още шест отсечки по АМ "Марица" засичат за средна скорост

Ремонтират аварийна лента от АМ "Тракия" посока София
Акценти
Виж всички



Тръмп: Заподозреният за убийството на Чарли Кърк е задържан




