250 милиона губи всяка година държавния бюджет от данъците, които трябва да се събират от таксиметровия бранш.Един сериозен сектор в икономиката продължава да вирее необезпокояван както в 90-те. Годишният оборот на такситата в България е близо милиард, но платените данъци са символични. Фирми - превозвачи се водят на скитници и клошари и не внасят ДДС в хазната.

Голяма част от шофьорите не плащат осигуровки, а парите от наеми и ефир също се разпределят между част от участниците без да се плаща дължимия данък към държавата. При 23 000 таксиметрови коли в България всяка година държавата губи 135 милиона от невнесено ДДС.

Останалите данъци, укривани от фирмите също са над 100 милиона. Представителите на всички държавни институции, които имат отношение към таксиметровия бранш - НАП, Автомобилна администрация, прокуратура и полиция са категорични, че 90 % от такситата работят в сивия сектор. 

На 27 март Икономическа полиция - Пловдив, Държавна агенция "Автомобилна администрация" и НАП проведоха съвместна акция при която бяха задържани шестима души, свързани с най-големите фирми таксиметрови превозвачи в града. Паралелно разследване на TrafficNews показа, че 90 на сто от такситата под тепетата са регистрирани към компании фантоми. Те не отчитат реалния оборот, съответно не плащат данъци и не внасят осигуровки. Повечето фирми се водят на роми, бедняци или криминално проявени, които изпълняват ролята на "бушони".   

Екипът ни тръгна под прикритие от фирма на фирма дни преди операцията. Пред скрита камера, от босове до редови шофьори признаха как газят закона и това е практика от години. С помощта на скрита камера и таксиметров шофьор под прикритие TrafficNews разкрива мръсните тайни на жълтата мафия.

Истината кой ни вози и на кого поверяваме живота си, когато сядаме в таксито, е шокираща. TrafficNews  показва, че дори затворник в отпуск може да се уреди като шофьор в някоя от превозваческите фирми. При това без нито един от задължителните документи като  удостоверение за таксиметров водач и документ за психологическа годност. Единственото условие е да се отчита с 20 лева на месец към своя бос.

Собственикът на "Перфект такси" , който е собственик и на един от петте най-големи превозвачи в Пловдив "Хачо груп" - Мариян Киров лично инструктира представилия се за кандидат-шофьор репортер на екипа ни. Наемането започна с култовата фраза:

„Когато работиш в моя фирма, не те интересува нищо и не се плашиш от нищо”.  Защото законът е врата в полето за тарторите на бизнеса с жълтите коли.

Киров спокойно обяснява как да се крие оборот и как хората му да се измъкват от контролните органи. 

Вижте и чуйте шокиращата истина за сенчестия бизнес с такситата в разследването на Тина Ивайлова:

Как шефовете на трите най- големи фирми -превозвачи дават такси под наем и как няколко часа по-късно бяха арестувани гледайте във II-та част на разследването на TrafficNews!

Кой кой е в таксиметровия бранш в Пловдив, или как фирми фантоми отговарят за 70 % от колитеПревозвачи еднодневки държат по 200-300 коли без да платят лев данък на държавата