Китайската технологичен гигант Xiaomi се подсигурил с т.нар. "блокирани" поръчки за повече от 70 000 от неговите електрически автомобили SU7 към края на миналата седмица, като компанията възнамерява да запази своя автомобилен бизнес "фокусиран на 100%" върху китайския пазар през следващите три години, заяви във вторник основателят на фирмата Лей Джун, цитиран от Ройтерс.
Производителят на смартфони има за цел да осигури повече от 100 000 доставки на електрически автомобила SU7 през 2024 г., каза той в коментари на конференция за инвеститори, публикувана в официалния му акаунт в социалната медия WeChat.
"Блокираните" поръчки се отнасят за тези, при които купувачите са предоставили невъзстановими депозити.
Xiaomi пусна своя електромобил, който черпи стилистика от "Порше", в края на миналия месец. Компанията навлиза в претъпкания китайски пазар на електромобили с привличаща вниманието цена - под $30 000 за базовия модел, което е с $4000 по-евтино от базовия модел на Tesla Model 3 в Китай.
С оглед на това компанията заяви, че очаква да загуби пари от SU7, като Лей Джун отбеляза, че повечето от нейните доставчици също така са доставяли луксозни автомобили като Mercedes Benz, BMW и Audi.
"С такива скъпи доставчици и такива скъпи части брутният марж на печалбата няма да бъде много висок. Оценявам, че маржът на брутната печалба ще бъде около 5-10%", каза той, добавяйки, че Xiaomi обсъжда увеличаване на производствения капацитет и допълнителна подкрепа за разходите от доставчиците.
По-известна с производството на достъпни смартфони и домакински уреди, компанията Xiaomi възнамерява да инвестира още 11-12 милиарда юана тази година в нови бизнеси, включително автомобилния отдел и операционната мобилна система за своите телефони, каза още той.
В крайна сметка целта е Xiaomi да се превърне в един от петте най-големи автомобилни производители в световен мащаб след 15-20 години, посочи Лей Джун.
Още от категорията
Какво се крие зад възхода и абсолютния рекорд на биткойн?