Макар да е в края на жизнения си цикъл за това поколение, Volkswagen Golf MK7 остава едноличен шампион по продажбите на Стария континент. Обхващайки 44 пазара в Европа - от Португалия до Русия - данните на Focus2Move, цитирани от  money.bg,  показват, че до края на юли месец т.г. германският компактен модел отчита 282 хил. продажби. Това е спад от почти 16 процента спрямо същия период на 2018 година, но трябва да отбележим, че целият пазар се забавя заради търговската война между Съединените американски щати и Китай и заради спада в ръста на световната икономика, който застигна и Европа.

На второ място по продажби в Европа е малкият градски модел на Renault - Clio. Новото поколение се радва на огромен интерес и регистрира 228 хил. продажби за седем месеца. Спад има и тук, но далеч по-малък - 3,6 процента. Третата позиция е за още един малък модел, отново от Volkswagen - Polo. Обновеният мъник записва 175 хил. продажби, спад от 13,4 процента. Така челната тройка остава непроменена спрямо същия период на миналата година.

С едно място нагоре се изкачва Volkswagen Tiguan. SUV моделът отчита 160 хил. продажби, спад от 7,5 процента. Въпреки това обаче той успява да изпревари Ford Fiesta, която се срива до десета позиция със 146 хил. продажби, или спад от 19,5 процента на годишна база.

Достъпният Dacia Sandero се изкачва с пет места със 150 хил. продажби, записвайки ръст от 7,1 процента. Ford Focus е шести със 149 хил. продажби, или 7,5 процента ръст, което го изстрелва с 9 места нагоре.

Citroen C3 е седми също със 149 хил. продажби и 2,5 процента ръст. Peugeot 208 е осми със 148 хил. (-2,5%), а девети е Opel Corsa със 146 хил. продажби (+7%). Както казахме, на десета позиция е Ford Fiesta.

Данните ясно показват любовта на европейците към малките автомобили. Като изключим SUV предложението на Volkswagen, в топ 10 всички останали автомобили са от компактния и малкия клас.

Най-остър спад в продажбите записва Volkswagen Passat - 27,2% намаление спрямо миналата година до 90 хил. Fiat Tipo и Opel Mokka също вече не се радват на толкова внимание със спадове от 22,1 и 22 процента, съответно.

От друга страна виждаме космическите 188% ръст на Toyota Corolla. Това обаче не трябва да ни изненадва, тъй като японският производител извади от Стария континент модела си Auris и го замени с Corolla. Volvo XC40 отчита повишение от 127,8 процента повишение до 42 хил. Друг малък SUV - Hyundai Kona - расте с 62,6 процента до 63 хил. Моделът се предлага и с изцяло електрическо задвижване.