След като Tesla обяви, че ще изгради европейския си завод на територията на Германия, BMW съобщи, че ще увеличи инвестициите си в електрически автомобили. От германската компания заявиха, че са подписали договори за над 10 млрд. евро за доставка на батерии с китайската компания Contemporary Amperex Technology Co (CATL) и южнокорейската Samsung.

През миналата година BMW подписа договор за 4 млрд. евро с CATL, но сега обяви, че ще увеличи стойността му до 7.3 млрд. евро. Поръчката се очаква да бъде изпълнена от 2020 до 2031 г. В опит да диверсифицира каналите за доставка BMW обяви и договор със Samsung за 2.9 млрд. евро, като срокът за изпълнение е 10 години, съобщава Reuters, цитирана от capital.bg.

BMW навлиза на пазара за електрически автомобили

В момента BMW предлага пет модела електрически или хибридни автомобили, като представи последния преди няколко дни. По всичко личи, че секторът с автомобили с алтернативен начин на задвижване ще бъде главно бойно поле за автопроизводителите и целта на BMW е да се позиционира като основен конкурент на лидера на пазара в момента - Tesla.

BMW акцентира върху инвестициите и развитието в сферата на батериите, като представеният нов модел ще има най-дългия пробег на пазара - 600 км, или с 5 км повече от най-издръжливия модел на Tesla. Освен това от германския автопроизводител обявиха, че до 2023 г. ще предлагат над 25 модела автомобили с алтернативен начин на задвижване, като половината от тях се очаква да бъдат единствено на електричество.

Ръст на пазара за електрически автомобили

Според данни на Европейската асоциация на автомобилните производители регистрациите на коли с алтернативен начин на задвижване продължава да расте. За последното тримесечие те са нараснали с над 50% в сравнение с предходните три месеца и с над 100% в сравнение със същия период на миналата година. От BMW очакват този тренд да продължи и в следващите две години продажбите на електрически автомобили да се удвоят.

От друга страна, проблемите при лидера на пазара - Tesla, с изпълнението на поръчките и доставките дават шанс на традиционните автопроизводители да съкратят разликата. Предимството от добре установените производствени канали е на страната на BMW, като от компанията вече обявиха, че ще предоставят нужните материали за батериите директно на производителите от мини в Австралия и Мароко.