УЕФА възнамерява да даде по-голям контрол на клубовете върху маркетинговите права и продажбите в Шампионската лига, след като част от водещите отбори опитаха да се отделят в Суперлига тази година. От централата твърдят, че "започва търсенето на партньор за маркетинг и продажби" за новия тригодишен договор, който ще покрие сезоните между 2024 и 2027.

Стремглаво увеличаващите се искания на клубовете бяха най-сериозната бариера между сключването на такъв договор през март, когато УЕФА преговаряше с Асоциацията на европейските клубове (ЕКА) относно форматите на международните турнири. В крайна сметка бе прието Шампионската лига да бъде във формат с 36 отбора в единично класиране, като всеки един от тях има гарантирани по десет мача, вместо сегашните шест.

Припомняме, че 12 клуба от ЕКА създадоха Суперлигата. УЕФА заплаши с големи санкции всички и под натиска и на правителствата вкрайна сметка 9 от тях се отказаха. Реал Мадрид, Барселона и Ювентус обаче продължават да стоят зад проекта и нямат намерения да се отказват. 

Финансовият контрол, който 12-те клуба искаха, ще бъде прехвърлен от УЕФА на ЕКА, която вече е оглавявана от президента на Пари Сен Жермен Насер ал-Хелаифи. 32-та отбора, които ще попадат в груповата фаза на турнира между 2024 и 2027, ще разделят по 2 милиарда евро годишно.

Колаборацията между УЕФА и ЕКА също така ще сложи край на 32-годишния период, в който с продажбите на правата се занимаваше швейцарската агенция TEAM Marketing.