Поставяне на ПОС терминали в полицейските автомобили за заплащане на глобите на пътя - това  предвиждат промени в Закона за движението по пътищата, внесени от "Воля", които бяха приети на първо четене от парламента единодушно със 143 гласа "за". Според сега действащото законодателство на водач, който не е заплатил наложените му глоби в срок и това се установи при проверка на пътя, се отнема шофьорската книжка до заплащане на глобите в пълния им размер, посочват вносителите.

От "Воля" предлагат във всички автомобили на контролните органи на МВР да се инсталира ПОС-терминално устройство и така да се повиши събираемостта на глобите, пише Дневник. Предвижда се и вариант задълженото лице да може да плати глобите в рамките на два часа след връчването на акта за принудително отнемане на шофьорската книжка.

Със 109 гласа "за", 15 "против" и 18 въздържали се депутатите одобриха и промените, внесени от ГЕРБ - от 1 януари 2019 година винетките ще бъдат електронни, а от средата на август влизат в сила тол таксите за тежкотоварните моторни превозни средства. Като допълнителни мерки за гарантиране събирането на пътната такса се предлага изискване за превозното средство да няма неизплатени задължения към Агенция "Пътна инфраструктура", за да бъде допуснато до годишен периодичен преглед за техническата изправност, както и при напускане на страната.

Депутатите одобриха и промени, внесени от Министерския съвет, които целят намаляване на административната тежест върху гражданите и бизнеса. Премахват се изискването за представяне на хартиен носител на определени официални удостоверителни документи, необходими за издаването на удостоверение за регистрация за извършването на пътна помощ по пътищата, отворени за обществено ползване.

Въпреки че БСП подкрепя по принцип промените, но червеният Георги Свиленски коментира, цитиран от БНР:

"Явно Черният петък е дошъл и в българския парламент, където българските граждани, гледайки един закон, ще получат три нови поправки в закона за движение по пътищата. В момента три органа упражняват контрол на пътя, вместо да вървим към общ орган, сега слагате четвърти".

По думите му става въпрос за 150 патрула на пътя от 660 нови човека.

Относно предложението да не може да се мине контролен преглед, ако има неплатени задължения към АПИ, Свиленски каза, че шофьорите просто ще спрат да ходят на технически преглед, защото ще им бъде по-лесно да платят десет пъти по 20 лева, колкото била глобата за непреминат преглед.

Станислав Иванов от ГЕРБ го репликира, че глобата не е само 20 лева, а има и други санкции. Той потвърди, че се създава нов орган за контрол на пътя, който взима част от ангажиментите на Агенция "Автомобилна администрация" и вече за заплатена електронна винетка или тол такса ще следи Националното тол управление.