Две от основните опозиционни формации в Общинския съвет в Пловдив заявиха, че няма да подкрепят Бюджет 2019. В мотивите си НФСБ и „Съюз за Пловдив” изтъкват, че това е бюджетна рамка на застоя, а не на развитието, като резултатът е, че нито един голям инфраструктурен обект не е завършен.

„Това трябваше да е бюджет, който да е венец на едно управление, с много завършени проекти. Но ние виждаме, че за 8-те години  мандат на Иван Тотев не е решен нито един голям и сериозен проблем на Пловдив. Не са привлечени европейски средства, за разлика от София и Варна. Не на последно място – София и Варна имат подкрепата на правителството под формата на сериозни държавни субсидии, докато в Пловдив не е така“, мотивира се Слави Георгиев.

„Миналата година, точно по това време казахме, че бюджетът за 2018 е неизпълним като суми. Оказахме се прави“ заяви общинският съветник от НФСБ Костадин Гаров и даде примери: В раздел „Имуществени и други местни данъци“ за данък върху недвижими имоти са заложени 25 820 000 лв. Събрани са 21 856 451 лв. При данък МПС сумата е завишена от 15 млн.лв. през 2017 г. на 21 млн.лв. през 2018 г. После са събрани едва 17 761 143 лв.

По думите на Костадин Гаров прави впечатление факта, че за един проект има заложена голяма сума – за останалите средствата са символични, основно за инженеринг и проектиране. Става дума за изграждане на многоетажен паркинг в район „Западен“. „Ние сме „за“ изграждането на многоетажни паркинги – Пловдив има остра нужди от това. Но дали това трябва да е в края на града, в предпоследната улица на кв. „Смирненски“. Защо не е в центъра? Защо тази инвестиция от 3.4 млн. лв. е приоритетна? Дали не е защото там има голям жилищен комплекс?“, зададе въпроси Костадин Гаров.

От Съюз за Пловдив смятат, че този бюджет е същият като предишните.

„Предложената финансова рамка е като всички предишни – в нея няма никаква идея за бъдещото развитие на града ни. Повечето пари отиват за заплати и осигуровки на служители – общо 170 милиона лева, а 76 милиона ще бъдат похарчени за издръжка. Това не е никаква политика, а съществуване за града ни. Приходите по традиция идват от високите данъци и такси, които плащат пловдивчани, и от разпродажбата на общинските имоти. Вместо за нова инфраструктура, разходите отиват за скъп асфлат и няма никакво разширяване на отеснелите булеварди и улици, за бъде отпушен трафикът“, коментира Дани Каназирева от името на групата. Тя допълни, че за водният цикъл, който отдавна е завършен в редица общини, в бюджета на Пловдив  се отпуска само 1 млн. лв.