Правителството прекрати процедурата за определяне на концесионер на летище Пловдив, открита на 28 февруари 2020 г. Съгласно Закона за концесиите процедурата се прекратява, тъй като до крайния срок, 23 февруари 2021 г., не е подадено нито едно заявление и оферта, както и няма постъпило искане за удължаване на определения срок.

Предвижда се да бъде извършен независим анализ относно целесъобразността и възможностите за откриване на нова процедура за възлагане на концесия, като се вземат предвид тенденциите за развитието и възстановяването на авиационната индустрия вследствие на пандемията от COVID-19.

Припомняме, че повече от година имаше отворена процедура за концесията на Летище Пловдив. Въпреки запитването от страна на няколко консорциума, нито една компания не подаде документи. Поради това се стигна до отлагането на процедурата 4 пъти, докато последната не изтече през март, а желаещи пак нямаше.

Министър Тодоров заяви, че ще се направят концесионни анализи и ще се изработят няколко варианта. Не е ясно какви ще са условията, както и дали това ще се завърши от служебното правителство. 

Обсъжда се идеята и възможността държавното дружеството „Летище Пловдив” ЕАД да се обедини със софийското „Летище София” ЕАД. До 19 април 2021 година то беше лицензираният летищен оператор на столичното летище, като и към днешна дата то е търговско дружество със 100% държавно участие в капитала.   На практика обаче то е изпразнено откъм съдържание, тъй като Летище София вече се управлява от концесионера „СОФ Кънект” АД. 

Вариантът за сливане на двете дружества е свързан със сериозния паричен капитал, който е натрупан в „Летище София”. Сумата, с която разполага държавното дружество са над 100 млн. лева, като уставният капитал е над 6 млн. лева.

В същото време финансовото състояние на „Летище Пловдив” ЕАД е доста тежко. Капиталът му е малко над 1 млн. лева, а приходите не могат да покрият разходите. Освен това аеропорта има нужда от сериозна инвестиционна програма в инфраструктурата, която без целево финансиране от държавата не може да се осъществи. Ако двете дружества се слеят, то част от средствата в софийското дружество може да бъде инвестирани в пловдивското летище. По този начин Летище Пловдив ще остане единственото държавно летище в четирите големи града у нас, тъй като другите три са на концесия. 

Две опции пред Летище Пловдив – нова концесия или сливане с дружеството „Летище София” ЕАДОбявиха конкурс за независим член на Борда на директорите на пловдивския аеропорт