И третият мобилен операт А1 обяви, че вдига цените. Новината е съобщена на официалния сайт на компанията. Следвайки примера на конкурентите си от „Йетел” и „Виваком”, А1 ще индексират сумите по договорите на абонатите си от 1 март 2023г. Припомняме, че „Йетел“ и „Виваком“ актуализират цените си от 1 февруари.

Виваком вдига цените на услугите си, А1 и Йетел засега пасуватИндексирането е свързано със средногодишния индекс на потребителските цени

"Йетел" вдига цените на мобилните услуги с 15,3%Мобилният опертор налага индексация от февруари

За клиентите с месечни такси между 7 и 25 лева увеличението ще е с 15.3% - точно колкото е обявеният от НСИ индекс на нарастване на потребителските цени за 2022 г. За всички потребители с месечни такси над 25 лева обаче индексацията ще е една и съща - с 2 лева отгоре. Индексацията ще важи и за бизнес клиентите на компанията. Такава обаче няма да има на плановете за хора в неравностойно положение

„Непрекъснатото повишаване на цените на потребителски стоки и услуги през изминалата година се отразява негативно на всеки един от нас. Високата инфлация означава, че клиентите ни имат все по-големи разходи – от храна до гориво и сметки за енергия и отопление.

Няма лесен начин, по който да обявим увеличение на цени, а тази година това е още по-трудно. Въпреки това за нас е важно да сме открити по отношение на предстоящата индексация на месечните такси, която ще предприемем от 1 март 2023 г. С оглед на тежката ситуация вложихме допълнително време и усилия, за да анализираме влиянието на инфлацията и да намерим максимално щадящ за нашите клиенти подход. Вярваме, че стигнахме до най-доброто решение за клиентите, което едновременно с това ни дава възможност да компенсираме увеличените си разходи заради растящата инфлация в страната”, гласи съобщението от телекомуникационната компания.

Припомняме, че преди седмица вълната от недоволство срещу вдигането на цените от мобилните оператори и множеството жалби от граждани, които търсят съдействие срещу предстоящо индексиране доведе до сезиране на Комисията за защита на потребителите и молба към операторите за преразглеждане на решенията си. 

В общите условия на компаниите обаче е включена клауза, която позволява на мобилните оператори да индексират цените на услугите според нивото на инфлацията не по-често от веднъж в рамките на една календарна година.

За потребители сключили своите договори в рамките на последните 3 месеца индексация няма да се прилага.

Недоволство срещу мобилните оператори: Омбудсманът сезира КЗП за ценитеДиана Ковачева поиска от мобилните оператори да преразгледат повишението