Общинският съвет в Пловдив ще гледа предложение, с което да се вкарат двете нови автобусни линии от маршрутната схема на града. Още през 2023 година бе разкрита линия 103, която свързва район „Тракия“ и „Източен“ с езиковите гимназии и новата сграда на ПУ.
На тази сесия ще се гласува промяна на маршрута й, както и увеличаването на броя на колите от 5 на 9. Според решението, което ще се гласува, се очаква линия 103, когато заработи да има 142 курса за един ден, кат всеки от тях ще е с дължина от 10 км.
Линията ще тръгва от „Втора авто колона“ в „Тракия“, оттам през ул. „Шипка“, бул. „Освобождение“ бул. „6 септември“, Моста на Адата, бул. „България“ и последна спирка сградата на ПУ.
С друго свое решение ще се разкрие линия 104, която отново е предвидена за „Екобус“. Тя също ще бъде с 9 автобуса, а за делничните дни ще се правят от тях 172 курса, всеки с пробег от 11,3 км.
Автобусите ще тръгват от кв. „Беломорски“, през ул. „Остромила“, бул. „Коматевско шосе“, „Модър-Царевец“, УМБАЛ „Св. Георги“, бул. „Свобода“, бул. „Васил Априлов“, бул. „България“, като последната спирка е Хангарите след „Техномаркет“ на Пазарджишко шосе.
С двете решения общият брой на автобусните линии става 31,като в момента се изпълняват 29. На практика двете линии ще могат да се изпълняват, както от „Екобус“, така и от друг превозвач. В момента Община Пловдив чака одобрение за европроекта си за закупуването на 20 електробуса и зарядни станции за 30 млн. лева. Дори преди тези средства да бъдат привлечени градските власти могат да наемат автобуси, с които да изпълняват двете линии – независимо дали са електрически или с конвенционални двигатели.
Още от категорията
Исторически удар! Депо с контрабандни цигари за 8 милиона лева разкрито край Пловдив