Бутането на Бетонния мост и пробивът по Централна гара няма да се случат през тази година. Въпреки че мащабният проект по „ЖП възел Пловдив” ще стартира тази година, частта му, засягаща вътрешноградската част, ще бъде отложена във времето.

„В момента се решават нещата на проектно ниво с колекторите и другите нови неща. Макар че още есента може да имаме изпълнител, това не означава, че ще притесняваме пловдивчани. Има много работа по проекта, така че първо ще започнем извън града”, обясни директорът на пловдивското поделение на НКЖИ Гошо Къчков. Той обясни, че се първо ще се подготвят трасетата от междугарието – от гара разпределителна до „Тракия”, а след това до Скутаре.  Там се предвижда изцяло подмяна на жп релсите, а освен това в града трябва да се направи шумоизолиращи и предпазни пана, както и пешеходни пасарелки.

Припомняме че директорът на НКЖИ Красимир Папукчийски заяви, че иска първо да се направят алтернативните връзки между „Централен” и „Южен”, а именно – „Модър-Царевец” и новото ухо на надлез „Родопи”, откъм улица „Кукуш”.

Все още няма и информация и дали етажната собственост на блока на бул. „Васил Априлов” 1 ще обжалват определението на Административния съд. Хората от сградата обжалваха ПУП-а на проекта, а ако делата стигнат до ВАС, то това може да забави сериозно проекта.

В същото време фиаско претърпя и поръчката за „Модър-Царевец”, като срокът за получаване на оферти бе увеличен с 1 месец, тъй като нямаше нито един кандидат.

Повече по темата, вижте в линковете:

Защо никой не иска да строи С гръм и трясък се провали очакваната

Пловдивчани на различно мнение по темата за събарянето на Бетонния мост ВИДЕОПрез 2021 година предстои транспортното съоръжение да бъде премахнато

И пробивът под Централна гара в Пловдив влезе в съда, живеещи на Етажната собственост на сградата до колелото на Гарата са пуснали жалба в Административния съд

Окончателно: Бетонният мост отива в историята, пробивът под гарата го заместваНевъзможно било запазването на съоръжението в този му вид, бутат го през 2021 година