Бетонният мост ще бъде бутнат,  а мястото му като пътна връзка ще бъде заето от пробива под Централна гара.  Очаква се строителството му да започне в края на 2020 година и да се изпълни до 2021 година.

Това е станало ясно след 3-часовата среща между кметът Иван Тотев и управителното тяло на НКЖИ днес в София.

Въпреки че градоначалникът няколко пъти заяви, че Община Пловдив ще направи всичко възможно да запази тази връзка, днес е станало ясно, че това е невъзможно. От една страна, за да стане това мостът трябва да се вдигне с 1,6 метра, което сегашната конструкция и големина не съоръжението не позволяват. Причината е, че за да стане толкова висок мостът трябва да се влезе в полето на концесионера на Централна гара, както и в други частни терени – иначе наклонът по моста щял да бъде неизползваем.

Кметът все пак заяви, че ще се направи всичко възможно първо да бъде реализиран пробивът под гарата, а след това да се бутне Бетонният мост. По време на изграждането не се предвижда затваряне на бул. „Христо Ботев” или други пътни връзки.

Община Пловдив ще работи активно и по пускането на три други трасета, които да поемат трафика от Бетонния мост. Още догодина ще се стартира Модър-Царевец, както и тоталните ремонти на улица „Кукуш” и „Даме Груев”.

Преобразяват улица в Кючука, която ще поеме трафика при дейностите на Бетонния мостУлица „Кушуш” ще откарва голяма част от автомобилите от бул. „Македония” към надлез “Родопи“

Градските власти и държавната структура са успели да стигнат до консенсус по всички спорни точки. Колекторът под „Васил Априлов” няма да се мести, като  ще се направи помпена станция пред паркинг на бившия магазин „Перла”.

По друг от спорните въпроси – отчуждането на терени от южната страна на пробива, също ще бъде избегнато. Кметът обясни, че се предвижда на първо време да се промени организацията на движението и части от „Македония” и „Димитър Талев” ще станат еднопосочни, като по единия булевард ще се влиза, а по другия излиза от пробива. По-нататък във времето ще се вземе решение дали булевардите да бъдат разширявани в тази част. 

Последно: Пробив под Централна гара ще има, кметът ще се бори и за Бетонния мостИзграждат пешеходен подлез под линиите на Сточна гара

Заради всички тези промени от НКЖИ трябва да променят формата за финансиране, като се очаква до края на седмицата те бъдат готови. Другата седмица те ще представят целия проект и начина му за финансиране в Община Пловдив.