Отстоявам позицията, че училищата не трябва да се затварят първи. Присъственото обучение е най-доброто, в онлайн формата има дефицити на социализацията, ефективния образователен процес и се натрупва умора. Няма обаче лесни решения. Трябва да се действа локално според мен, обаче е факт, че ситуацията се усложнява и моите аргументи все повече олекват и става по-малко валидни. От другата страната на моите аргументи стоят човешки животи и това трябва да се има предвид.
Това каза на брифинг на Министерство на здравеопазването министъра на образованието Красимир Вълчев.
Ще направим среща с езиковите центрове, обеща Вълчев, тъй като те по-рано изпратиха гневно писмо към министъра на здравеопазването по повод забраната на присъствена дейност.
Вълчев посочи, че продължава да счита, че не трябва да се затварят всички училища на национално ниво и че локалният подход е много по-уместен.
"Във Франция и Германия затвориха редица сектори, но и там знаят – училищата трябва да се затворят последни. Няма днешна видима икономическа загуба при затварянето на образованието, но това, което трябва да знаем е, че рискуваме дългосрочните загуби да бъдат много по-големи", допълни министъра.
Към момента 15 училища в страната са поискали да минат изцяло в онлайн форма, а министърът е дал разрешение за това.
"Най-голям процент карантинирани ученици има в София. Към днешна дата съм разрешил на всички училища, които са подали искания, да минат на обучение в електронна среда. Броят им е 15, но очаквам да станат повече", посочи Вълчев.
Той припомни, че въпреки че сферата им е дала жертви, не може да се каже, че е епидемична среда.
"Средният брой заразени училите съответства на средния брой на другите професионални групи. Вярно е, че има повече хора събрани на едно място, но такива са и големите предприятие и други индустрии и организации", подчерта Вълчев и допълни: "Възниква въпросът кое ни е по-важно?".
Сегашното решение за затваряне на гимназиалния етап и преминаването му към онлайн форма към момента ще остане единствена мярка, с министърът го определи като "разумно и балансирано".
"При по-големите ученици обучението е електронна среда е ефективно, за разлика към по-малките, където е изключително неефективно. Оставянето на малките ученици в дома, значи задържане и на родителите в дома", допълни той аргументацията си за това малките ученици да продължат да ходят на училище.
Още от категорията
Община Пловдив посочи 29 проекта за стотици милиони като приоритетни – кои имат шанс да се случат скоро?