Отстоявам позицията, че училищата не трябва да се затварят първи. Присъственото обучение е най-доброто, в онлайн формата има дефицити на социализацията, ефективния образователен процес и се натрупва умора. Няма обаче лесни решения. Трябва да се действа локално според мен, обаче е факт, че ситуацията се усложнява и моите аргументи все повече олекват и става по-малко валидни. От другата страната на моите аргументи стоят човешки животи и това трябва да се има предвид.

Това каза на брифинг на Министерство на здравеопазването министъра на образованието Красимир Вълчев. 

Ще направим среща с езиковите центрове, обеща Вълчев, тъй като те по-рано изпратиха гневно писмо към министъра на здравеопазването по повод забраната на присъствена дейност. 

Езиковите центрове: Кому пречи частното образование? Защо за едни може, за други - не?Асоциацията с изпепеляваща критика към министъра на здравеопазването

Вълчев посочи, че продължава да счита, че не трябва да се затварят всички училища на национално ниво и че локалният подход е много по-уместен. 

"Във Франция и Германия затвориха редица сектори, но и там знаят – училищата трябва да се затворят последни. Няма днешна видима икономическа загуба при затварянето на образованието, но това, което трябва да знаем е, че рискуваме дългосрочните загуби да бъдат много по-големи", допълни министъра. 

Към момента 15 училища в страната са поискали да минат изцяло в онлайн форма, а министърът е дал разрешение за това.

"Най-голям процент карантинирани ученици има в София. Към днешна дата съм разрешил на всички училища, които са подали искания, да минат на обучение в електронна среда. Броят им е 15, но очаквам да станат повече", посочи Вълчев. 

Той припомни, че въпреки че сферата им е дала жертви, не може да се каже, че е епидемична среда. 

"Средният брой заразени училите съответства на средния брой на другите професионални групи. Вярно е, че има повече хора събрани на едно място, но такива са и големите предприятие и други индустрии и организации", подчерта Вълчев и допълни: "Възниква въпросът кое ни е по-важно?". 

Сегашното решение за затваряне на гимназиалния етап и преминаването му към онлайн форма към момента ще остане единствена мярка, с министърът го определи като "разумно и балансирано". 

"При по-големите ученици обучението е електронна среда е ефективно, за разлика към по-малките, където е изключително неефективно. Оставянето на малките ученици в дома, значи задържане и на родителите в дома", допълни той аргументацията си за това малките ученици да продължат да ходят на училище.